Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi I | CGP209 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Amaç |
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramları ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç Özel Eğitimde Görev Alan Personelin Rol ve Sorumlulukları Özel Eğitimin Tarihi Gelişimi Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Örgütlenme ve Mevzuat Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Özel Gereksinimli Çocuklarda Aile Eğitimi Özel Eğitimde Personel, Aile ve Öğretmen İşbirliği Erken Çocukluk Özel Eğitimi Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Diken,H. (Ed.). (2020). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Karabulut, R. (Ed.). (2020). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap, Ankara. Koçbekir Eid, B. N., Çıkılı, Y. ve Deniz, S. (Ed.). (2020). Özel eğitim ve kaynaştırma. Eğitten Kitap, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramları ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç | Ders |
2 | Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramları ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç | Ders |
3 | Özel Eğitimin Tarihi Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Örgütlenme ve Mevzuat | Ders |
5 | Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme İnceleme / Anket Çalışması |
5 | Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme İnceleme / Anket Çalışması |
7 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Aile Eğitimi | Ders Beyin Fırtınası |
8 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Aile Eğitimi-Ara Sınav | Ders |
9 | Özel Eğitimde Personel, Aile ve Öğretmen İşbirliği | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Erken Çocukluk Özel Eğitimi | Ders |
10 | Erken Çocukluk Özel Eğitimi | Ders |
12 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Değerlendirme- Final | Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |