Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri | CGP208 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğretim ilkelerini dikkate alarak bir dersin kazanımlarına uygun öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerinin nasıl planlanıp uygulanacağı konusunda öğrencilerin bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Öğretim ilkeleri, öğretim stratejileri, öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada eğitim ortamı ve öğretmen özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Gökalp, M. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Zembat, R. (Ed.) (2015). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Zembat, R. (Ed.) (2015). Okul Öncesi Eğitimde Öğretim Yöntemleri. Ankara: Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 9 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğretim ilkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Öğretim stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Öğretim stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
7 | Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
7 | Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
8 | Öğretim yöntemleri, Ara sınav | |
11 | Öğretim teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması |
11 | Öğretim teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması |
11 | Öğretim teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması |
11 | Öğretim teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması |
11 | Öğretim teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması |
14 | Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada eğitim ortamı ve öğretmen özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etkili öğretim ortamlarını teorik bilgisi ile sentezleyerek etkili öğretim uygulamaları gerçekleştirir. | |||
Öğrenme öğretme stratejilerini kavrar. | |||
Öğrenci merkezli bir öğretme-öğrenme süreci düzenler. | |||
Öğretim ilkeleri doğrultusunda uygun yöntem ve tekniklerin kullanılabileceği öğretim etkinliklerini planlar. | |||
Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini, çocukların bireysel öğrenme özellikleri doğrultusunda değerlendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etkili öğretim ortamlarını teorik bilgisi ile sentezleyerek etkili öğretim uygulamaları gerçekleştirir. | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 |
Öğrenme öğretme stratejilerini kavrar. | 2 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Öğrenci merkezli bir öğretme-öğrenme süreci düzenler. | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 |
Öğretim ilkeleri doğrultusunda uygun yöntem ve tekniklerin kullanılabileceği öğretim etkinliklerini planlar. | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 |
Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini, çocukların bireysel öğrenme özellikleri doğrultusunda değerlendirir. | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |