Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel Eğitimde Uygulama | CGP212 | 4 | 2 + 4 | 8,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciler tarafından kazanılan bilgi ve becerilerin okul ortamında uygulamasının sağlanması, bu doğrultuda uygun ders planı ve eğitici materyaller hazırlanabilmesi, öğrencilerin gözlem becerilerinin geliştirilerek farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bireyselleştirilmiş eğitim planını inceleme, uygulama yapılacak eğitim ortamına gözlemci olarak katılma, gözlem raporu yazma, eğitim planında yer alan hedefler doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlama, özel gereksinimli çocukların gelişimsel özelliklerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama, özel gereksinimli çocukları değerlendirme. |
Ders Kaynakları |
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Okul Öncesi Uygulamaları ve Özel Eğitimde Uygulama Derslerine İlişkin Yönerge
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/20/01/714502/dosyalar/2015_06/10115300_bepdosyas%C4%B1.doc |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) inceleme | Ders |
4 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Değerlendirme- Ara sınav | Ders |
13 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları, özel eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 |
Farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 |
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar. | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 |
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |