Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Okul Öncesi Uygulamaları I | CGP217 | 3 | 2 + 6 | 8,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Amaç |
Mesleğine ilişkin kapsamlı bilgi vermek ve bu bilgiyi klinik uygulama ile destekleyerek bu konudaki becerilerini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Yıllık planı izleme, Günlük plan hazırlama, Günlük plan uygulama, Serbest zaman etkinliği planlama, Serbest zaman etkinliği uygulama, Türkçe dil etkinliği planlama, Türkçe dil etkinliği uygulama, Oyun ve hareket etkinliği planlama, Oyun ve hareket etkinliği uygulama, Müzik etkinliklerini planlama, Müzik etkinliklerini uygulama |
Ders Kaynakları |
Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Okul Öncesi Eğitim Programı ANKARA, 2013.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 5 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yıllık planı izleme | |
1 | Yıllık planı izleme | |
3 | Günlük plan hazırlama | |
4 | Günlük plan uygulama | |
5 | Serbest zaman etkinliği planlama | |
5 | Serbest zaman etkinliği planlama | |
7 | Serbest zaman etkinliği uygulama | |
7 | Serbest zaman etkinliği uygulama | |
9 | Türkçe dil etkinliği uygulama | |
9 | Türkçe dil etkinliği uygulama | |
12 | Oyun ve hareket etkinliği uygulama | Ders |
12 | Oyun ve hareket etkinliği uygulama | Ders |
13 | Müzik etkinliklerini uygulama. | |
13 | Müzik etkinliklerini uygulama. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi kurumlarının işleyişini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sınıf yönetimini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Okul Öncesi Etkinlikleri Bilir ve Uygular | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi kurumlarının işleyişini bilir | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Sınıf yönetimini bilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Okul Öncesi Etkinlikleri Bilir ve Uygular | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |