EN
  • Anasayfa
  • CGP219 İşaret Dili (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGP219 - İşaret Dili
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşaret Dili CGP219 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, Türk işaret dilinin temel yapısı, özellikleri ve kısa tarihçesi hakkında öğrencileri bilgilendirmek, Türk işaret dili parmak alfabesi ve işaretler yoluyla öğrencilerin işitme engellilerle temel iletişim kurmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

1. Türk işaret dili tarihçesi 2. Türk işaret dili parmak alfabesi 3. Temel işaretler 4. Olumlu ve olumsuz cümle yapıları 5. Soru cümleleri

Ders Kaynakları Hacettepe Üniversitesi Edebiyat FakültesiTürk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı ve eski Türk Dil Kurumu Başkanı Prof.Dr. Şükrü Haluk AKALIN’ın Türk İşaret Dili Tarihçesine ilişkin çalışmaları
MEB. (2012) Türk İşaret Dili Sözlüğü. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk işaret dili tarihçesi
8 Türk işaret dili parmak alfabesi
8 Türk işaret dili parmak alfabesi
8 Türk işaret dili parmak alfabesi
8 Türk işaret dili parmak alfabesi
8 Türk işaret dili parmak alfabesi
8 Türk işaret dili parmak alfabesi
8 Türk işaret dili parmak alfabesi
9 Temel işaretler
9 Temel işaretler
11 Olumlu ve olumsuz cümle yapıları
11 Olumlu ve olumsuz cümle yapıları
13 Soru cümleleri
13 Soru cümleleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar.
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır.
Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur.il ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. - - - - - - - - - - - - -
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır. - - - - - - - - - - - - -
Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur.il ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. - - - - - - - - - - - - -