EN
  • Anasayfa
  • CGP218 Okul Öncesi Fen ve Matematik Eğitimi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGP218 - Okul Öncesi Fen ve Matematik Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Okul Öncesi Fen ve Matematik Eğitimi CGP218 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren
Amaç

Okul öncesi eğitimde, matematik, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile temel matematik, fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak.

Ders İçeriği

-Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi -Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri -Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri -Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi

Ders Kaynakları Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik
Snith, S.S.Early Childhood Mathematics.
Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fen Nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Neden okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri yer almalıdır? Okul öncesi eğitimde bilimsel süreç becerilerin gelişimi ve önemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Okul Öncesi Eğitim programında fen etkinlikleri ve fen merkezi, fen ve doğa köşesi/bilim ve keşif merkezi/bilim öğrenme merkezi ile fen eğitimi materyalleri, fen öğretim yöntemleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim
3 Proje yaklaşımı, sorgulama temelli (ınquıry based) fen eğitimi Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
4 Erken çocukluk eğitiminde bilimin doğası Ders Beyin Fırtınası Benzetim
5 Fen eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü Ders
6 Fen etkinlikleri nerelerde yapılır? Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden ve parklardan yararlanma Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Fen eğitiminde değerlendirme Ders
8 Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminde temeller, ilke ve standartlar- Ara sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Erken çocukluk döneminde matematiksel kavramların gelişimi Ders
10 Sayma öncesi erken matematik kavramları Ders
11 Erken çocukluk döneminde temel matematik kavramları ve süreçleri Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
12 Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin amaçları, öğretmenin rolü ve eğitim ortamı Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Erken çocukluk döneminde matematik etkinlik örnekleri- Final Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisini kavrar, programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirir Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisini kavrar, programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirir - - - - - - - - - - - - -