Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Okul Öncesi Fen ve Matematik Eğitimi | CGP218 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Okul öncesi eğitimde, matematik, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile temel matematik, fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
-Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi -Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri -Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri -Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi |
Ders Kaynakları |
Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik
Snith, S.S.Early Childhood Mathematics. Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fen Nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Neden okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri yer almalıdır? Okul öncesi eğitimde bilimsel süreç becerilerin gelişimi ve önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Okul Öncesi Eğitim programında fen etkinlikleri ve fen merkezi, fen ve doğa köşesi/bilim ve keşif merkezi/bilim öğrenme merkezi ile fen eğitimi materyalleri, fen öğretim yöntemleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim |
3 | Proje yaklaşımı, sorgulama temelli (ınquıry based) fen eğitimi | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Erken çocukluk eğitiminde bilimin doğası | Ders Beyin Fırtınası Benzetim |
5 | Fen eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü | Ders |
6 | Fen etkinlikleri nerelerde yapılır? Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden ve parklardan yararlanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Fen eğitiminde değerlendirme | Ders |
8 | Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminde temeller, ilke ve standartlar- Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Erken çocukluk döneminde matematiksel kavramların gelişimi | Ders |
10 | Sayma öncesi erken matematik kavramları | Ders |
11 | Erken çocukluk döneminde temel matematik kavramları ve süreçleri | Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
12 | Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin amaçları, öğretmenin rolü ve eğitim ortamı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Erken çocukluk döneminde matematik etkinlik örnekleri- Final | Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisini kavrar, programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirir | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisini kavrar, programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |