Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Okul Öncesi Uygulamaları II | CGP216 | 4 | 2 + 6 | 8,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Teorik olarak görülen derslerin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması ile öğrencilerin deneyim bilgi ,beceri, deneyim, tutum ve davranışlarının geliştirilmesi. |
Ders İçeriği |
Aylık eğitim planı ve günlük eğitim akışı hazırlama, Türkçe, sanat, drama, müzik, oyun, fen, okuma-yazmaya hazırlık, matematik, hareket, alan gezisi etkinlik planlarını hazırlama ve uygulama. |
Ders Kaynakları |
Okul deneyimi ve uygulama,Nobel Yayıncılık Ziya SELÇUK
Okul öncesi kurumlarda uygulama yönetmeliği |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 5 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yaratıcı Drama Etkinliklerini Planlama | |
1 | Yaratıcı Drama Etkinliklerini Planlama | |
4 | Yaratıcı Drama Etkinliklerini Uygulama | |
4 | Yaratıcı Drama Etkinliklerini Uygulama | |
5 | Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Planlama | |
6 | Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Uygulama | |
7 | Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Uygulama | Ders |
8 | (Vize) Sanat Etkinliklerini Planlama | Ders |
7 | Sanat Etkinliklerini Planlama | |
10 | Sanat Etkinliklerini Uygulama | |
11 | Sanat Etkinliklerini Uygulama | |
12 | Fen ve Doğa Etkinliklerini Planlama | Ders |
13 | Fen ve Doğa Etkinliklerini Uygulama | |
14 | Proje Çalışması Uygulama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi kurumlarının işleyişini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sınıf yönetimini bilir ve uygular | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Okul Öncesi Etkinlikleri Bilir ve Uygular | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi kurumlarının işleyişini bilir | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Sınıf yönetimini bilir ve uygular | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Okul Öncesi Etkinlikleri Bilir ve Uygular | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |