Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sınıf Yönetimi | CGP220 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak. |
Ders İçeriği |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. |
Ders Kaynakları |
Sarpkaya, R. (Ed.). (2019). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sınıf Yönetimi nedir? Amaçları Nelerdir? | Ders |
2 | Eğitim ve Sınıf Yönetimi | Ders |
3 | Sınıf Yönetiminin Ana Değişkenleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sınıfın İlişki Düzeni | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sınıf ve Grup Lideri Olarak Öğretmen | Ders Beyin Fırtınası |
7 | Plan-Program düzeni | Ders |
8 | Eğitim Sürecinin Yönetimi- Ara Sınav | Ders |
9 | İstenen davranışların desteklenmesi | Ders |
10 | İstenmeyen davranışların etkileri | Ders |
11 | İstenmeyen davranışların değiştirilmesi | Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | Eğitimde zaman yönetimi | Ders Grup Çalışması |
13 | Örnek sınıf yönetimi yapılandırılması | Grup Çalışması |
14 | Sınıf Yönetiminde Değerlendirme - Final | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilir | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sınıf içi kuralların önemini farkedebilir ve kural geliştirme sürecini yönetebilir. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıf içi kuralların önemini farkedebilir ve kural geliştirme sürecini yönetebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |