EN
  • Anasayfa
  • CGP220 Sınıf Yönetimi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGP220 - Sınıf Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sınıf Yönetimi CGP220 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren
Amaç

Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.

Ders İçeriği

Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.

Ders Kaynakları Sarpkaya, R. (Ed.). (2019). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sınıf Yönetimi nedir? Amaçları Nelerdir? Ders
2 Eğitim ve Sınıf Yönetimi Ders
3 Sınıf Yönetiminin Ana Değişkenleri Ders Tartışmalı Ders
4 Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi Ders Tartışmalı Ders
5 Sınıfın İlişki Düzeni Ders Tartışmalı Ders
6 Sınıf ve Grup Lideri Olarak Öğretmen Ders Beyin Fırtınası
7 Plan-Program düzeni Ders
8 Eğitim Sürecinin Yönetimi- Ara Sınav Ders
9 İstenen davranışların desteklenmesi Ders
10 İstenmeyen davranışların etkileri Ders
11 İstenmeyen davranışların değiştirilmesi Ders Küçük Grup Tartışması
12 Eğitimde zaman yönetimi Ders Grup Çalışması
13 Örnek sınıf yönetimi yapılandırılması Grup Çalışması
14 Sınıf Yönetiminde Değerlendirme - Final Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilir Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sınıf içi kuralların önemini farkedebilir ve kural geliştirme sürecini yönetebilir. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilir - - - - - - - - - - - - -
Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilir - - - - - - - - - - - - -
Sınıf içi kuralların önemini farkedebilir ve kural geliştirme sürecini yönetebilir. - - - - - - - - - - - - -
Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilir - - - - - - - - - - - - -
Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilir - - - - - - - - - - - - -
Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilir. - - - - - - - - - - - - -