Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk İhmal ve İstismarı | CGP224 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çocuk istismarı ve ihmalini tanılayabilme, ihmal ve istismara uğrayan çocuk hakkında bilgi sahibi olma, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar ve aileleri ile iletişim kurabilme, diğer sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışabilmeye yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Çocuk ihmal ve istismarını tanımlayabilir, ihmal ve istismar çeşitlerini bilir, ihmal ve istismarın aile ve çocuk üzerindeki etkilerini ve iletişim yollarını bilir, hukuki açıdan ihmal ve istismarın yeri hakkında bilgi sahibi olur. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanının sunumları, yayınlar, ders kitapları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Çocuk İstismarının Nedenleri | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Fiziksel İstismar | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Fiziksel İstismar | Ders Beyin Fırtınası |
7 | Duygusal istismar | Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Ekonomik istismar | Ders Beyin Fırtınası |
9 | Ekonomik istismar | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Cinsel istismar | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Cinsel istismar | Ders Beyin Fırtınası |
13 | İhmal ve istismara uğrayan çocuk ve aileleri ile iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocukta istismarı ve ihmali tanılar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocukta duygusal istismarı ve ihmali tanılar | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocukta fiziksel istismarı ve ihmali tanılar | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocuk istismarı - ihmalindeki risk faktörlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocukta cinsel istismarı ve ihmali tanılar; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocukta istismarı ve ihmali tanılar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukta duygusal istismarı ve ihmali tanılar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukta fiziksel istismarı ve ihmali tanılar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk istismarı - ihmalindeki risk faktörlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukta cinsel istismarı ve ihmali tanılar; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |