EN
  • Anasayfa
  • CGP225 Satranç (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGP225 - Satranç
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Satranç CGP225 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren Öğr. Gör. Cumhur BABAOĞLU
Amaç

Satranç Branşını tanıtmak Temel Satranç Bilgisine sahip olunmasını sağlamak Teori olarak Satrancı ele almak Satrancın faydalarını kişiye tanıtmak Satranç eğitmenliği hakkındaki ilkeleri kavratmak

Ders İçeriği

Satranç Tanımı Tarihsel Gelişimi Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler

Ders Kaynakları Kulaç, O. (2019). Başlangıç Düzeyi Satranç Kaynak Kitabı. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Satranç Tanımı, Satrancın Tarihsel Gelişimi Ders
2 Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Ders
3 Zihinsel Antrenmanın faydaları Ders
4 Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Ders Gösterim Grup Çalışması
5 Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Ders Gösterim Grup Çalışması
6 Şah, At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Ders Gösterim Grup Çalışması
7 Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Gösterim Grup Çalışması
8 Geçerken alma ve Notasyon yazımı- Ara Sınav Grup Çalışması
9 Taş isteme ve tehdit kavramlar Ders
10 Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat Ders
11 Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Gösterim
12 Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri Ders Gösterim
13 Satranç Teorilerinden Örnekler Ders Gösterim
14 Çocuklara satranç nasıl öğretilmelidir? Final Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Satranç branşını tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Planlama becerisi gelişir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Süreç ve seçenekleri değerlendirme becerisi gelişir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Odaklanma ve gözünde canlandırma yeteneği gelişir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kuvvetli analiz yapabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur, sistemli olmayı geliştirir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Önerilen çözümleri savunur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Satranç branşını tanır. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Planlama becerisi gelişir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Süreç ve seçenekleri değerlendirme becerisi gelişir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Odaklanma ve gözünde canlandırma yeteneği gelişir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Kuvvetli analiz yapabilir 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur, sistemli olmayı geliştirir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Önerilen çözümleri savunur. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4