Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Drama | CGP117 | 1 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Amaç |
Erken çocuk eğitim kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında eğitim programında yer alan drama çalışmalarına uygun planlama ve uygulama yapabilmesi, drama etkinliklerinin kullanılması aracılığı ile öğrencilerin niteliklerinin arttırılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Okul Öncesi eğitimde Drama, Temel Özellikleri ve Çocuklar için Önemi Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) Dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik) Dramanın Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Eğitim Ortamı, Değerlendirme Hareket Çalışmaları ve Uygulamaları Drama Teknikleri Pantomim Etkinliği ve Uygulaması Rol Oynama Etkinliği ve Uygulaması Doğaçlama Etkinliği ve Uygulaması Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması |
Ders Kaynakları |
https://www.acevokuloncesi.org/oyun-drama-performans-etkinlikleri/drama/
Ömeroğlu, E. (2007). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayıncılık, Ankara Uzgören, S. (2021). Eğitimde Drama Uygulamaları Okul Öncesi ve İlköğretimde. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okul Öncesi eğitimde Drama, Temel Özellikleri ve Çocuklar için Önemi | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması |
2 | Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) | Ders Rol Yapma / Drama |
3 | Dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik) | Ders |
4 | Dramanın Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) | Ders |
5 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Eğitim Ortamı, Değerlendirme | Ders |
6 | Hareket Çalışmaları ve Uygulamaları | Rol Yapma / Drama Gösterim |
7 | Drama Teknikleri | Ders |
8 | Drama Teknikleri- Ara sınav | Ders |
9 | Pantomim Etkinliği ve Uygulaması | Rol Yapma / Drama |
10 | Rol Oynama Etkinliği ve Uygulaması | Rol Yapma / Drama |
11 | Doğaçlama Etkinliği ve Uygulaması | Rol Yapma / Drama |
12 | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması | Rol Yapma / Drama |
13 | Drama Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
14 | Drama Değerlendirme- Final | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Drama etkinliklerini planlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Pantomim etkinliğini uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Erken çocuklukta özel eğitim kurumlarında eğitici drama çalışmaları planlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Drama bileşenlerini, aşamalarını tekniklerini, drama türleri ve dramatik etkinlikleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini, yararlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Drama etkinliklerini planlayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Pantomim etkinliğini uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 |
Erken çocuklukta özel eğitim kurumlarında eğitici drama çalışmaları planlayabilecektir. | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Drama bileşenlerini, aşamalarını tekniklerini, drama türleri ve dramatik etkinlikleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini, yararlarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 |