EN
  • Anasayfa
  • CGP117 Çocuk ve Drama (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGP117 - Çocuk ve Drama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk ve Drama CGP117 1 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER
Ders Veren Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER
Amaç

Erken çocuk eğitim kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında eğitim programında yer alan drama çalışmalarına uygun planlama ve uygulama yapabilmesi, drama etkinliklerinin kullanılması aracılığı ile öğrencilerin niteliklerinin arttırılmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Okul Öncesi eğitimde Drama, Temel Özellikleri ve Çocuklar için Önemi Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) Dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik) Dramanın Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Eğitim Ortamı, Değerlendirme Hareket Çalışmaları ve Uygulamaları Drama Teknikleri Pantomim Etkinliği ve Uygulaması Rol Oynama Etkinliği ve Uygulaması Doğaçlama Etkinliği ve Uygulaması Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması

Ders Kaynakları https://www.acevokuloncesi.org/oyun-drama-performans-etkinlikleri/drama/
Ömeroğlu, E. (2007). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayıncılık, Ankara
Uzgören, S. (2021). Eğitimde Drama Uygulamaları Okul Öncesi ve İlköğretimde. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 3 3
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Okul Öncesi eğitimde Drama, Temel Özellikleri ve Çocuklar için Önemi Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması
2 Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) Ders Rol Yapma / Drama
3 Dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik) Ders
4 Dramanın Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) Ders
5 Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Eğitim Ortamı, Değerlendirme Ders
6 Hareket Çalışmaları ve Uygulamaları Rol Yapma / Drama Gösterim
7 Drama Teknikleri Ders
8 Drama Teknikleri- Ara sınav Ders
9 Pantomim Etkinliği ve Uygulaması Rol Yapma / Drama
10 Rol Oynama Etkinliği ve Uygulaması Rol Yapma / Drama
11 Doğaçlama Etkinliği ve Uygulaması Rol Yapma / Drama
12 Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması Rol Yapma / Drama
13 Drama Değerlendirme Tartışmalı Ders
14 Drama Değerlendirme- Final Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Drama etkinliklerini planlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Rol Yapma / Drama Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Pantomim etkinliğini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Rol Yapma / Drama Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Rol Yapma / Drama Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Rol Yapma / Drama Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Rol Yapma / Drama Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Erken çocuklukta özel eğitim kurumlarında eğitici drama çalışmaları planlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Rol Yapma / Drama Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Drama bileşenlerini, aşamalarını tekniklerini, drama türleri ve dramatik etkinlikleri öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini, yararlarını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Drama etkinliklerini planlayabilecektir. 5 5 5 1 5 5 4 5 1 1 5 5 5
Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir. 5 5 5 1 5 4 2 4 1 1 5 5 5
Pantomim etkinliğini uygulayabilecektir. 5 5 5 1 5 4 2 4 1 1 5 5 5
Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir. 5 5 5 1 5 4 2 5 1 1 5 5 5
Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir. 5 5 5 1 5 4 2 5 1 1 5 5 5
Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir. 5 4 5 2 4 4 5 5 1 1 5 5 4
Erken çocuklukta özel eğitim kurumlarında eğitici drama çalışmaları planlayabilecektir. 5 5 4 1 5 5 1 5 1 1 5 5 5
Drama bileşenlerini, aşamalarını tekniklerini, drama türleri ve dramatik etkinlikleri öğrenir. 5 5 5 1 5 5 4 5 1 1 5 5 5
Dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini, yararlarını öğrenir. 5 5 5 4 3 5 4 5 1 1 5 3 5