Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aile Eğitimi | CGP201 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Amaç |
Bu dersin genel amacı anne baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili teorik bilgilere sahip olmanın yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında anne baba eğitimi ve aile katılımı çalışmalarını planlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Erken çocukluk eğitiminde aile eğitimin ve katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, ebeveynlerle çalışırken etkili iletişim kurmak için yollar geliştirme, ebeveynleri çocuğun eğitimine dahil etmek için stratejiler geliştirme, Türkiye'de ve Dünyada uygulanan aile eğitimi uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinmenin yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan “Aile Katılımı Etkinliği” düzenleme becerisine sahip olabilmektir. |
Ders Kaynakları |
Etkili Anne Baba Eğitimi; Thomas Gordon, profil yayıncılık
Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları; Anı Yayıncılık Aile Eğitim ve Katılımı /Doç. Dr. Ayşe Belgin Aksoy /Hedef Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aile eğitiminin amacı, önemi ve ilkeleri. | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Aile eğitim programının uygulanmasında öğrenme/öğretme süreci. | Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Dünyada uygulanan aile eğitim programları. | Ders |
4 | Türkiye'de uygulanan aile eğitim programları. | Ders |
5 | Aile Kuramları | Ders |
6 | Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Aile eğitimini etkileyen nedenler. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Türlerine göre aile katılım çalışmaları & Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Aile katılımını etkileyen faktörler. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılım çalışmaları. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılım çalışmaları örnek uygulamaları. | Ders İnceleme / Anket Çalışması |
12 | OBADER' in incelenmesi | Ders İnceleme / Anket Çalışması |
13 | Aile eğitimi ve katılımı çalışmalarının değerlendirilmesi | Ders İnceleme / Anket Çalışması |
15 | Farklı gelişen çocukların ailelerinin eğitimi. & Final | Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |