Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gönüllülük Çalışmaları | CGP112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin mevcut toplumsal problemlere ilişkin farklı bakış açıları geliştirebilmeleri, bu problemlere çözüm önerileri üretebilmeleri ve topluma katkıda bulunacak gönüllük faaliyetlerinin önemi konusunda farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sivil toplum kuruluşlarının çalışmaları hakkında bilgi edinme, toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlayacak çalışma planı hazırlama, bu planı geliştirerek uygulama yapma, gönüllü olarak yapılan bu uygulamalara yönelik rapor hazırlama ya da gerekli dökümanları oluşturma. |
Ders Kaynakları |
Alabaş, R., Çitil, M., Dilek, D., Kamer, S. T. ve Polat, Ü. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (Ed. Kuzucu, K. ve Kamer, S.T.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 8 | 16 |
Final | Final | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gönüllülük çalışmalarının tanımı ve önemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Sivil toplum kuruluşlarının çalışma alanları ve faaliyetleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
2 | Sivil toplum kuruluşlarının çalışma alanları ve faaliyetleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
4 | Toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlayacak etkinlik ve projelerin hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
5 | Toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlamak amacıyla hazırlanan etkinlik ve projelerin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
5 | Toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlamak amacıyla hazırlanan etkinlik ve projelerin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlamak amacıyla hazırlanan etkinlik ve projelerin uygulanması | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
8 | Toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlamak amacıyla hazırlanan etkinlik ve projelerin uygulanması, Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
7 | Toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlamak amacıyla hazırlanan etkinlik ve projelerin uygulanması | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
7 | Toplum yararını gözeterek çeşitli problemlerin çözümüne katkı sağlamak amacıyla hazırlanan etkinlik ve projelerin uygulanması | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
11 | Sosyal ve kültürel gelişimine destek olabilecek ya da toplum yararına hizmet edebilecek gönüllü faaliyetlere katılma | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
12 | Uygulanan tüm proje ve faaliyetlerin ya da gönüllü olarak yer alınan tüm çalışmaların sunumu ve değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Uygulanan tüm proje ve faaliyetlerin ya da gönüllü olarak yer alınan tüm çalışmaların sunumu ve değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Uygulanan tüm proje ve faaliyetlerin ya da gönüllü olarak yer alınan tüm çalışmaların sunumu ve değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gönüllülük çalışmalarının önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Toplumsal sorunlar konusunda farkındalık kazınır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli sorunların çözümüne katkıda bulunacak gönüllülük faaliyetlerine yönelik projeler hazırlar. | Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çeşitli sorunların çözümüne katkıda bulunacak gönüllülük faaliyetlerine yönelik hazırlanan projeleri uygular. | Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Gerçekleştirilen proje ve etkinlikleri değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gönüllülük çalışmalarının önemini kavrar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Toplumsal sorunlar konusunda farkındalık kazınır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Çeşitli sorunların çözümüne katkıda bulunacak gönüllülük faaliyetlerine yönelik projeler hazırlar. | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Çeşitli sorunların çözümüne katkıda bulunacak gönüllülük faaliyetlerine yönelik hazırlanan projeleri uygular. | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Gerçekleştirilen proje ve etkinlikleri değerlendirir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |