Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Beslenmesi | CGP116 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru GÜNEY FUNDA |
Ders Veren | |
Amaç |
Gebe ve emzikli kadınlar ile ve farklı yaş ve özellikteki çocukların yeterli ve dengeli beslenme kavramını öğrenerek beslenme-sağlık ilişkisini kavrayabilmeleri için gerekli olan bilginin kazandırılmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrenciler; Beslenme kavramı, besin öğeleri, çocuklarda beslenme alışkanlıkları, besin hazırlama-pişirme-saklama ve sunumunu değerlendirme, farklı zaman dilimlerinde beslenme, beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar, hasta çocuk beslenmesi, gelişim dönemlerine göre beslenmeyi düzenleme konusunda bilgi edineceklerdir. |
Ders Kaynakları |
Baysal, A., Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 1993 Genel Beslenme
Bilişli A. Sidas Yayınevi, Çanakkale, 2009 Gıda Kimyası Ersoy, G. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011, Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme Saldamlı İ., Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1998 Gıda Kimyası Bendich, A., Deckelbaum, R.J., Columbia Universty, 2001 Preventive Nutrition Karaoğlu N., Samur E.G. 2017, Anne ve Çocuk Beslenmesi Uğur, M., Nazlı, B., Bostan, K. Teknik Yayınevi, İstanbul, 2003 Gıda Hijyeni Tayar, M., Korkmaz, H.N., Özkeleş, H.E., Dora Basım Yayın, Bursa 2011,Beslenme İlkeleri Baysal, A., Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 1993 Genel Beslenme Bilişli A. Sidas Yayınevi, Çanakkale, 2009 Gıda Kimyası Ersoy, G. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011, Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme Saldamlı İ., Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1998 Gıda Kimyası Bendich, A., Deckelbaum, R.J., Columbia Universty, 2001 Preventive Nutrition Karaoğlu N., Samur E.G. 2017, Anne ve Çocuk Beslenmesi Uğur, M., Nazlı, B., Bostan, K. Teknik Yayınevi, İstanbul, 2003 Gıda Hijyeni Tayar, M., Korkmaz, H.N., Özkeleş, H.E., Dora Basım Yayın, Bursa 2011,Beslenme İlkeleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Beslenme ve Besin Öğeleri- Karbonhidratlar ve Proteinler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
2 | Beslenme ve Besin Öğeleri- Yağlar ve Vitaminler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
3 | Beslenme ve Besin Öğeleri- Mineraller ve Su | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
4 | Besinleri Hazırlama ve Pişirmede Hijyen ve Sanitasyon | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
5 | Besinleri Sağlıklı Saklama İlkeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
6 | Gebe ve Emzikli Beslenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
7 | Süt Çocukluğu Döneminde Beslenme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
8 | 1-3 Yaş Arası Çocuklarda Beslenme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Beslenmesi-II (3-6 Yaş) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Okul Çağı Döneminde Beslenme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Adölesan (Ergenlik) Döneminde Beslenme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Çocuklarda Yetersiz ve Dengesiz Beslenmeye Bağlı Sorunlar ve Nedenleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Çocuk Döneminde Obezite | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Menü Planlama | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Besinleri satın alma, hazırlama ve pişirme kurallarını öğrenir. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Anne ve çocuklarda sağlıklı bir hayat için yeterli ve dengeli beslenmenin önemi kavrar. | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Gelişim dönemlerine göre beslenme programının oluşturulmasını öğrenir ve önemini kavrar. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Besinleri satın alma, hazırlama ve pişirme kurallarını öğrenir. | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Anne ve çocuklarda sağlıklı bir hayat için yeterli ve dengeli beslenmenin önemi kavrar. | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | 4 | 3 | - | - | - |
Gelişim dönemlerine göre beslenme programının oluşturulmasını öğrenir ve önemini kavrar. | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |