Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikolojiye Giriş | CGP118 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin; psikolojinin tanımı, tarihi, alt dalları, psikolojide yer alan temel yaklaşımlar, duyum ve algılama, bellek, güdülenme, duygular, öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Psikolojinin tanımı, tarihi, alanları, psikolojide yer alan yaklaşımlar, psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri, duyum ve algılama, bellek, güdülenme, duygular, öğrenme psikolojisine giriş, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında detaylı bilgi. |
Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi.
Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 9 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Psikolojinin tanımı, tarihi ve psikolojide yer alan temel yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Psikolojide yer alan temel yaklaşımlar ve psikolojinin alt dalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Duyum ve algılama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Bellek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Bellek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Güdülenme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Duygular, Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Duygular | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Öğrenme psikolojisine giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Klasik koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Klasik koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Edimsel koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Edimsel koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Psikolojide yer alan yaklaşımları ve psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Algı, bellek, öğrenme gibi zihinsel süreçleri tartışır. | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Duyum, güdülenme, duygular, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Psikoloji tarihini, psikolojinin alanlarını açıklar. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Psikolojinin tanımını yapar. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojide yer alan yaklaşımları ve psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Algı, bellek, öğrenme gibi zihinsel süreçleri tartışır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 |
Duyum, güdülenme, duygular, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 |
Psikoloji tarihini, psikolojinin alanlarını açıklar. | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Psikolojinin tanımını yapar. | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |