Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Hukuk | CGP228 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hukukun tanımı ve önemi, Dünyada ve Türkiye de hukuk, Hukukta çocuğun yeri, Çocuk hakları sözleşmesi, Çocuk mahkemeleri, Sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik yasal düzenlemeler hakkında bilgi vermek, yorum kabiliyetlerini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Akyüz, E.: Çocuk Hukuku, Ankara 2010
Akyüz, E.: Çocuk Hukuku, Ankara 2010 Akyüz, E.: Çocuk Hukuku, Ankara 2010 Akyüz, E.: Çocuk Hukuku, Ankara 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocukluk kavramı | |
2 | Çocuk Hukukunun Konusu ve Özellikleri | |
3 | Çocuk hakları | |
4 | Çocuk Hakları Sözleşmesi | |
5 | ulusal çocuk yasaları | |
6 | Çocuğun Kendisiyle İlgili İşlerde Söz Sahibi Olma (Katılım) Hakkı | |
7 | Kamu Hukukunda Çocuğun Korunması: Çocuğun Kötü Muameleye Karşı Korunması | |
8 | Medeni Hukukta Çocuğun Konumu: Çocuğun Hak ve Fiil Ehliyeti | |
9 | Çocuğun Kişiliğinin Korunması | |
10 | Çocuğun Hukuksal Kimlik (Statü) Özellikleri | |
11 | Çocuğun Nişanlanması ve Evlenmesi | |
12 | Eğitim ve İş Hukuku Açısından Çocuk | |
13 | Türk Hukukunda çocuk haklarını koruma konusunda yetkili olan kişi, makam ve kurumlar | |
14 | Türk Hukukunda çocuk haklarının korunmasına yönelik tedbirler ve müeyyideler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi ve konusunu anlatır. | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Çocukların korunmasına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Çocuk hakları Sözleşmesi'nin çocuklara tanıdığı hakları açıklar. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Çocuk haklarının tarihsel gelişimini özetler. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
çocukların sahip oldukları hakları sayar | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi ve konusunu anlatır. | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Çocukların korunmasına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Çocuk hakları Sözleşmesi'nin çocuklara tanıdığı hakları açıklar. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Çocuk haklarının tarihsel gelişimini özetler. | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
çocukların sahip oldukları hakları sayar | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi ve konusunu anlatır. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukların korunmasına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk hakları Sözleşmesi'nin çocuklara tanıdığı hakları açıklar. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk haklarının tarihsel gelişimini özetler. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
çocukların sahip oldukları hakları sayar | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi ve konusunu anlatır. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukların korunmasına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk hakları Sözleşmesi'nin çocuklara tanıdığı hakları açıklar. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk haklarının tarihsel gelişimini özetler. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
çocukların sahip oldukları hakları sayar | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |