Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme | CGP214 | 4 | 1 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirme becerisini kazanma. |
Ders İçeriği |
Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Atalay, Ayşe (2010). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Kök Yayıncılık.
Abacı, Oya (2007. Temel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okulöncesi eğitiminde oyuncakların önemi ve gerekliliği. | Ders |
2 | Dolgu oyuncaklar ve Ritim araçları. | Vaka Çalışması |
3 | Kuklalar ve Eğitici oyuncaklar. | Vaka Çalışması |
4 | Kostüm ve başlıklar. | Vaka Çalışması |
5 | Mobiller ve mobil örnekleri. | Vaka Çalışması |
6 | Müze ve çocuk. | Vaka Çalışması |
7 | Öyküler oluşturma | Vaka Çalışması |
8 | VİZE Uygulama: Dolgu oyuncak hazırlama | Vaka Çalışması |
9 | Uygulama: Dolgu oyuncaklar hazırlama. | Vaka Çalışması |
10 | Uygulama: Ritim araçları hazırlama. | Vaka Çalışması |
11 | Uygulama: Kukla hazırlama. | Vaka Çalışması |
12 | Uygulama: Eğitici oyuncaklar hazırlama. | Vaka Çalışması |
14 | Uygulama: Eğitici oyuncaklar hazırlama | Vaka Çalışması |
14 | Uygulama: Eğitici oyuncaklar hazırlama | Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir | |||
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. | |||
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. | |||
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |