Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim | CGP204 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Kişilerarası ilişkilerin ve iletişimin önemini kavramak. |
Ders İçeriği |
Çocuğun duygularına destek olmanın yararlarını kavramak. Etkili iletişimin özellikleri ve iletişim becerileri hakkında bilgi sahibi olmak ve uygulamak. İletişimde aile ilişkilerinin önemini, İletişim ve aile tutumlarını bilmek. Çocuk ve iletişimde özel durumlar hakkında bilgilenmek. |
Ders Kaynakları |
Ailede İletişim ve Yaşam İbrahim Ethem Özgüven Pdrem Yayınları
Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Ed:Alim KAYA Pegem Yayıncılık Etkili İletişim Hedef Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Ders Sözlü |
2 | İletişim Süreci | Ders Sözlü |
3 | Etkili İletişim Becerileri | Ders Sözlü |
4 | İletişimde Dinlemenin Önemi | Ders Sözlü |
5 | Empatik İletişim | Ders Sözlü |
6 | Pozitif İletişim ve Beden Dili | Ders Sözlü |
7 | Kişilerarası İletişim Çatışmaları | Ders Sözlü |
8 | İletişimi Olumsuz Etkileyen Durumlar | Ders Sözlü |
9 | İletişimde Aile İlişkilerinin Önemi | Ders Sözlü |
10 | İletişim ve Aile Tutumları | Ders Sözlü |
11 | Çocukla İletişim Nasıl Kurulur? | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Anne-Baba-Çocuk Öğretmen-veli-çocuk Örneklerle İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Anne-Baba-Çocuk Öğretmen-veli-çocuk Örneklerle İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Çocuk ve İletişimde Özel Durumlar -Final | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kişilerarası ilişkilerin önemini kavrar | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bireysel olarak doğru iletişimin önemini kavrar | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Okulöncesi eğitimde iletişimin önemini kavrar | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Günlük yaşamda iletişim becerisinin önemini bilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kişilerarası ilişkilerin önemini kavrar | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 |
Bireysel olarak doğru iletişimin önemini kavrar | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 3 |
Okulöncesi eğitimde iletişimin önemini kavrar | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Günlük yaşamda iletişim becerisinin önemini bilir. | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 |