EN
  • Anasayfa
  • CGP120 Duyu Gelişimi ve Desteklenmesi (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
CGP120 - Duyu Gelişimi ve Desteklenmesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Duyu Gelişimi ve Desteklenmesi CGP120 2 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ
Ders Veren
Amaç

Duyu ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Duyu ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinliklere yer verilmiştir.

Ders Kaynakları Yıldız Bıçakçı, M. (Ed.). (2015). Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde (0-36 ay) gelişim: Duyuların gelişimi ve desteklenmesi. Ankara: Eğiten Kitap.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Duyu ve algı; tanımlar, farklılıkları, duyu organları Tartışmalı Ders Sözlü
2 Duyum ve algı ile ilgili yaklaşımlar, algı özellikleri, algıyı etkileyen faktörler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
2 Duyum ve algı ile ilgili yaklaşımlar, algı özellikleri, algıyı etkileyen faktörler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
4 Görme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
5 İşitme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
6 dokunma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
7 koku alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
8 tat alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
8 ara sınav Grup Çalışması Sözlü
9 denge duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
10 Propriosepsiyon duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
11 Duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler geliştirme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
11 Duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler geliştirme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
13 Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
13 Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
13 Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
16 final Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
duyu ile ilgili kavramları bilir. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
duyuları destekleyen etkinlikler hazırlar. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
duyuları destekleyen etkinlikleri uygular. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
duyuları etkileyen faktörleri kavrar. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
duyuları sınıflandırır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
duyu ile ilgili kavramları bilir. - - - - - - - - - - - - -
duyuları destekleyen etkinlikler hazırlar. - - - - - - - - - - - - -
duyuları destekleyen etkinlikleri uygular. - - - - - - - - - - - - -
duyuları etkileyen faktörleri kavrar. - - - - - - - - - - - - -
duyuları sınıflandırır. - - - - - - - - - - - - -