Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Duyu Gelişimi ve Desteklenmesi | CGP120 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Duyu ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Duyu ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinliklere yer verilmiştir. |
Ders Kaynakları |
Yıldız Bıçakçı, M. (Ed.). (2015). Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde (0-36 ay) gelişim: Duyuların gelişimi ve desteklenmesi. Ankara: Eğiten Kitap.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Duyu ve algı; tanımlar, farklılıkları, duyu organları | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Duyum ve algı ile ilgili yaklaşımlar, algı özellikleri, algıyı etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
2 | Duyum ve algı ile ilgili yaklaşımlar, algı özellikleri, algıyı etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
4 | Görme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | İşitme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
6 | dokunma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
7 | koku alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
8 | tat alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
8 | ara sınav | Grup Çalışması Sözlü |
9 | denge duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
10 | Propriosepsiyon duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
11 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler geliştirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
11 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler geliştirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
16 | final | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
duyu ile ilgili kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
duyuları destekleyen etkinlikler hazırlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
duyuları destekleyen etkinlikleri uygular. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
duyuları etkileyen faktörleri kavrar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
duyuları sınıflandırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
duyu ile ilgili kavramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
duyuları destekleyen etkinlikler hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
duyuları destekleyen etkinlikleri uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
duyuları etkileyen faktörleri kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
duyuları sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |