Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sevgi Eğitimi | CGP233 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin sevginin derinliği, öğrenilebilirliği, izafiliği, güvene dayalı olduğu, çaba ve fedakarlık gerektirdiği ve türleri üzerine düşünce egzersizleri ve uygulamalar yapmaları; özgüvenlerini artırarak kişisel gelişimlerini, oluşturacakları vizyonları doğrultusunda planlamaları; karar verme yöntemlerini kişisel yaşamlarında kullanabilme becerisini kazanmalarıdır. |
Ders İçeriği |
Meslek kavramı ve öğretmenlik mesleği Eğitim sistemi ve öğretmenlik Öğretmenin önemi Öğretmen yetiştirme Öğretmende bulunması gereken özellikler Öğretmenin rolleri Çocuk-çocuk sevme-öğretmen ve sevgi-eğitim ortamında sevgi Sorunlar, gereksinimler ve sevgi-sevgi türleri |
Ders Kaynakları |
Yaşamak, Sevmek ve Öğrenmek, Leandro Buscaglia, İnklap Yayınevi
Sevme Sanatı, Erich Fromm, Payel Yayınları Mevlena’da Aşk Felsefesi, Ötüken Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Varlık soru sorma, yanıtlama, kişisel bir SWOT analizi yapma, ömür boyunca revize etme olgusunu temellendirerek kişisel vizyon oluşturma. | Ders |
2 | İnsan ihtiyaçları hiyerarşisi (Maslow) ile tümüyle insan olmaya doğru gelişmenin aşamaları (Buscaglia). | Ders |
3 | Farklı düşünce ve inanç sistemlerinin sevgiyi tanımlama ve yaşamın bir parçası olarak uygulayarak gelişme/geliştirme yaklaşımları. Sevgi konulu bir makale yazma. | Ders |
4 | Sevmenin öğrenebilen, ihtiyaç duyulan, yaştan bağımsız, engelleri aşmak zorunda olan, özgürlük isteyen yönleri. Karar Matrisi oluşturma ve kişisel kararların çözümünde bir enstrüman olarak kullanma. | Ders |
5 | Sevmenin sorumluluk getiren, gereklilikleri ayırt etmeyi ve güçlü olmayı icap ettiren, savunma yapmayan nitelikleri. | Ders |
6 | Tensel ve tinsel sevgi türleri. | |
7 | Vize Tensel ve tinsel sevgi türleri. | |
8 | Sevginin yaşayarak öğrenilebileceğini, ölümün hayatın ve sevginin kavranmasında bir enstrüman olarak kullanılabileceğinin idrak ettirilmesi. | Ders |
9 | Sevgi dolu bir gelişim için neşe, özsaygı, yemek, gurur, hayvan, bitki, değişiklik, çaresizliği yenme, verme, büyüme hevesleri. | Ders |
10 | Sevgi dolu bir gelişim için kabullenme, yaşama, öğrenme, kutlama, iletişim, anlayış hevesleri. Kılçık Analizi yapılmasını öğrenme ve bu yaklaşımı kişisel problemlerin çözümünde bir enstrüman olarak kullanabilme. | Ders |
11 | Bilge ve mutlu kişilerin sevgi ve hayat felsefeleri ve açılımları ve gençlere öğütleri. Sevginin formülünü yazma, başkaları ile karşılaştırma, test etme, onaylama, kullanma, geliştirme. | Ders |
12 | Romanlar, şiirler, özlü sözler aracılığı ile sevgi ifade edilmesi, yaşanması, geliştirilmesinin irdelenmesi. Filmleri hikayaler vb. aracılığı ile sevgi ifade edilmesi, yaşanması, geliştirilmesinin irdelenmesi. | Ders |
14 | Araştırma, deneyim, düşünce geliştirme, yazma vb. ödevlerle bilfiil sevginin uygulama ve geliştirilmesi deneyimleri. | Ders |
14 | Araştırma, deneyim, düşünce geliştirme, yazma vb. ödevlerle bilfiil sevginin uygulama ve geliştirilmesi deneyimleri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Varlık sorusu sorma, yanıtlama, ömür boyunca revize etme olgusunu temellendirerek kişisel vizyon oluşturma yetisi kazandırır. | |||
insan İhtiyaçları Hiyerarşisi ile Tümüyle İnsan Olmaya Doğru Gelişmenin Aşamları’nı tanımlar. | |||
Sevmenin öğrenilebilen, ihtiyaç duyulan, yaştan bağımsız, engelleri aşmak zorunda olan, özgürlük isteyen, sorumluluk getiren, gereklilikleri ayırt etmeyi ve güçlü olmayı icap ettiren, savunma yapmayan bir olgu olduğunu belirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Varlık sorusu sorma, yanıtlama, ömür boyunca revize etme olgusunu temellendirerek kişisel vizyon oluşturma yetisi kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
insan İhtiyaçları Hiyerarşisi ile Tümüyle İnsan Olmaya Doğru Gelişmenin Aşamları’nı tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sevmenin öğrenilebilen, ihtiyaç duyulan, yaştan bağımsız, engelleri aşmak zorunda olan, özgürlük isteyen, sorumluluk getiren, gereklilikleri ayırt etmeyi ve güçlü olmayı icap ettiren, savunma yapmayan bir olgu olduğunu belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |