Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kariyer Planlama ve Geliştirme | CGP231 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mihriban TUNCER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Amaç |
Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer danışmanlığında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Kariyer kavramı, kariyer planlaması, bireysel kariyer gelişimi, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, iş görüşmesi, kariyer danışmanlığı |
Ders Kaynakları |
Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel
Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara, Nobel, ulaksızoğlu, A. (2005). Ergenlilk Psikolojisi. İstanbul Remzi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kariyer kavramı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
2 | Kariyer danışmanlığının mesleki danışmanlıkla ilişkisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
3 | Kariyer planlaması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
4 | Bireysel kariyer gelişimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
6 | İş görüşmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
7 | Kariyer danışmanlığı süreci | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
8 | ARA SINAV | Gösterim Benzetim Sözlü |
9 | Kariyer Sorunları | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
9 | Kariyer Sorunları | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
11 | erasmus-farabi-ales-kpss gibi bilgi | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Sözlü |
12 | Mülakat | Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Sözlü |
12 | Mülakat | Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Sözlü |
14 | Kariyer Glişimi Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler kariyer danışmanlığının prensiplerini ifade eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü Panel Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler kariyer danışmanlığının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü Panel Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler kariyer gelişimini açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü Panel Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler kariyer danışmanlığının prensiplerini ifade eder. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 |
Öğrenciler kariyer danışmanlığının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 |
Öğrenciler kariyer gelişimini açıklar. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 |