Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocuklukta Okul Dışı Öğrenme Ortamları | CGP234 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve öğrenmeyi destekleyecek nitelikte bu ortamları düzenleyebilme becerisi kazandırmak, okul dışı öğretim ortamlarına uygun yöntem ve teknikleri tanımak, kazanım doğrultusunda okul dışı öğrenme etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Çocuklarla ilgili planlanan bir süreçte sadece kapalı ortamlarla yetinmeyerek çevrenin de olanaklarını değerlendirerek çocukların gelişimlerine uygun fırsatlar sunmak. |
Ders Kaynakları |
• Aktaş Arnas, Y. (Ed.). (2019). Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar İçin Bir Okul Tasarla. Ankara: Pegem Yayınları.
Şen, A.İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Yayınları. S. Yılmaz-Uysal & T. Coşkun-Tuncay(2020) .Erken Çocukluk Eğitiminde Orman Pedagojisi. Ankara: Nobel Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları | Ders |
2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi | Ders |
3 | Okul Dışı Ortamlarında öğretim | Ders |
4 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği Vb.) ve öğretim materyalleri | Ders |
5 | Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
6 | Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
7 | Vize Hayvanat Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Hayvanat • Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı • Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Beyin Fırtınası |
8 | Botanik Bahçeleri ve Herbaryum • Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri • Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı • Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
9 | Bilim şenlikleri ve Bilim kampı • Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı • Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
10 | Planetaryumlar • Planetaryum kavramı • Planetaryumların amacı ve önemi • Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar • Eğitimde Planetaryumların kullanımı • Planetaryum gösterileri ve içerikleri • Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
11 | Milli Parklar • Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı • Türkiye’deki Önemli Milli Parklar • Eğitimde Milli Parkların kullanımı • Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
12 | Akvaryumlar • Türkiye’deki Akvaryumlar • Eğitimde Akvaryumların kullanımı • Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
13 | Doğa Temelli Eğitim • Orman Okulları için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Ders |
14 | TÜBİTAK Doğa Eğitimleri •TEMA Doğa Eğitim Programları •Okullarda Orman Programı • Eko Okullar Programı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır.; | |||
Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar.; | |||
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır.; | |||
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır.; | |||
Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar.; | |||
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır.; |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |