Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Döküm | MMM302 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel bilimleri ve teknolojik araçları kullanarak döküme uygun parça tasarlayabilme, yolluk ve besleyici dizayn edebilme kabiliyetini kazandırmak. Döküm yöntemleri ve aralarındaki farkları kavrama ve belirli bir parça dökümü için yöntem seçebilmek. Dökümde kullanılan tüm malzeme ve ekipmanları tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Dökümün tanıtımı, sınıflandırılması Döküm parçası tasarımı, Yolluk, besleyici tasarımı, Kalıp malzemeleri, özellikleri ve kalıplama, Maça hazırlama, Kum kalıba döküm, Alçı ve Seramik kalıba döküm, Hassas döküm, Basınçlı döküm, Köpük modelle döküm, Ağda döküm, Sürekli döküm, Ergitme ve döküm ocakları, Döküm alaşımları |
Ders Kaynakları |
E. Çavuşoğlu, Döküm Teknolojisi İTÜ Yayınları, 1981
Metals Handbook ASM Vol. 15, 2000 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dökümün tanıtımı, Döküm yöntemlerinin sınıflandırılması, Modeller | |
2 | Dökümde dizayn kriterleri | |
2 | Dökümde dizayn kriterleri | |
5 | Yolluk ve besleyici hesapları | |
5 | Yolluk ve besleyici hesapları | |
6 | Kalıp malzemeleri, kalıplama ve kalıp özellikleri | |
7 | Kum kalıba döküm | |
8 | Maça malzemeleri, maça hazırlama yöntemleri | |
9 | Alçı, Seramik ve Hassas kalıba döküm | |
10 | Basınçlı döküm | |
11 | Reo, thixo, santrifüj | |
12 | Sürekli döküm | |
13 | Ergitme ocakları | |
14 | Döküm alaşımları (Dökme demirler ve alüminyum döküm alaşımları) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Döküm deneylerini tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme becerisi kazanır. | |||
Modern donanımları ve temel alan bilgilerini kullanarak dökümde dizayn kriterlerinin ışığı altında döküme uygun parça dizayn edebilme, yolluk ve besleyici tasarımı ve hesaplarını yapabilme becerisine sahip olur. | |||
Dökümde kullanılan techizatı ve yardımcı malzemeleri tanır, yöntemlerin insan ve çevre sağlığına etkilerini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Döküm deneylerini tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modern donanımları ve temel alan bilgilerini kullanarak dökümde dizayn kriterlerinin ışığı altında döküme uygun parça dizayn edebilme, yolluk ve besleyici tasarımı ve hesaplarını yapabilme becerisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dökümde kullanılan techizatı ve yardımcı malzemeleri tanır, yöntemlerin insan ve çevre sağlığına etkilerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |