EN
  • Anasayfa
  • TOS121 Çevre ve Enerji (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TOS121 - Çevre ve Enerji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre ve Enerji TOS121 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Süheyla YEREL KANDEMİR
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, enerji ve çevre ile ilgili kavramlar, geleneksel ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, endüstriyel gelişme sonucu enerji kullanımı ve çevresel sonuçları arasında ilişkileri kavrayarak sürdürülebilir bir çevre anlayışını benimsetmektir.

Ders İçeriği

Çevre eğitiminin gelişimi, sürdürülebilir çevre eğitimi, çevre ve çevre sorunları: küresel ısınma, iklim değişimi, ozon tabakasının delinmesi, biyoçeşitlilik, çevre kirliliği türleri, enerji, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, fosil ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji projeksiyonu, karbon ticareti.

Ders Kaynakları Oğuz Özdemir , Mehmet Erdoğan , Naim Uzun , Yasin Eren , Rasim Önder , Ahmet Özsoy , İbrahim Üçgül , Ufuk Elibüyük , Aysel Aydın Kocaeren , M. Yunus Pamukoğlu, Çevre ve Enerji, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Oğuz Özdemir , Mehmet Erdoğan , Naim Uzun , Yasin Eren , Rasim Önder , Ahmet Özsoy , İbrahim Üçgül , Ufuk Elibüyük , Aysel Aydın Kocaeren , M. Yunus Pamukoğlu, Çevre ve Enerji, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 86
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre eğitiminin doğuşu ve gelişimine kaynaklık eden hareketler ve çalışmalar
2 Çevre öğeleri ve sistemler
3 Ekosistemde madde döngüleri
4 Türkiye ve Dünyadaki su ve toprak varlığı
5 Biyoçeşitlilik ve Türkiye'deki durum
6 Çevre mevzuatı, çevre kirliliği türleri
8 Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi
8 Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi
9 Dünyada enerji kaynakları, ısı ve sıcaklık, termodinamiğin kanunları, enerji dönüşümleri
10 Hidrolik, termik, jeotermal, rüzgar ve güneş enerjisinin elektriğe dönüşüm yöntemleri
11 Isı enerjisine dönüşüm: elektriğin ve yakıtların ısıya dönüşmesi
12 Türkiye ve Dünya'daki enerji üretimi ve tüketimi, gelecek projeksiyonu ve politikalar
13 Fosil yakıtlar ve fosil yakıt kaynaklı çevre sorunları
14 Öğrenci sunumları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması.
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır.
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur.
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması.
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır.
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur.
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması. - - - - - - - - - - - - - -
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır. - - - - - - - - - - - - - -
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması. - - - - - - - - - - - - - -
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır. - - - - - - - - - - - - - -
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -