Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Demir Dışı Metaller | MMM328 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Demir dışı metal üretimi alanında yeni teknolojileri tanıtmak,demir dışı metalleri yeni teknolojilerle üretmek, özelliğini geliştirmek. Demir dışı metallerin kullanım alanlarını, şekillendirme yöntemlerini, demir dışı metallerden beklenen özellikleri tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Aluminyum üretimi: Bayer prosesi ile alumina üretimi. Aluminanın electrolizi ile teknik alüminyum (ticari kalite alüminyum) üretimi. Bakır üretimi: Bakır cevherleri, hidro, piro ve elektrometalurjik yöntemler. Çinko üretim metalurjisi. Mağnezyum üretimi.Demirdışı metallerin döküm ve fabrikasyon prosesleri (Fabrikasyon proses zinciri akış diyagramlar). |
Ders Kaynakları |
Habashi, F., ‘ Handbook of Extractive Metallurgy’ Volume 1, 2, 3, and 4. WILEY-VCH, 1997 Butts, A.
W. H. Dennis, Demirden Gayri Metaller Metalurjisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş,Demir Dışı Metallerin Özellikleri ve Önemi | |
2 | Bakır Üretimi; Bakırın Özellikleri ve Endüstriyel Önemi, | |
3 | Bakırın Pirometalurjisi (Bakır Cevherinin Düşey Fırında,Reverber Fırınında ve Püskürtmeli Fırında İzabesi) Bakırın Konverter İşlemi | |
4 | Aluminyumun fiziksel , kimyasal özellikleri, önemi ve üretimi-1 | |
5 | Aluminyumun fiziksel , kimyasal özellikleri, önemi ve üretimi-2 | |
6 | Kurşun ve çinkonun metalurjisi | |
7 | Magnezyumun fiziksel , kimyasal özellikleri ne önemi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Titanyumun fiziksel , kimyasal özellikleri ne önemi | |
10 | Altın üremi | |
11 | Gümüş üretimi | |
12 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Demir dışı metal üretimine yönelik problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. | |||
Demir dışı metal üretiminde istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazanır. | |||
Demir dışı metal üretimi alanında çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Demir dışı metal üretimine yönelik problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demir dışı metal üretiminde istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demir dışı metal üretimi alanında çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |