Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Manyetik Malzemeler | MMM425 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere manyetizmanın ve manyetik malzemelerin temellerini kavratmak ve manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
• Bu ders kapsamında ilk olarak manyetizmanın temel prensipleri öğretilecek ve bir manyetik malzemenin manyetiklik özelliğinin nasıl oluştuğu atomik bir yaklaşımla açıklanacaktır. Daha sonra ferromanyetizma, paramanyetizma, diyamanyetizma ve antiferromanyetizma gibi farklı manyetizma olguları incelenecektir. Bunun yanında, manyetik anizotropi, yumuşak ve sert mıknatıslar, nanomalzemelerin manyetik özellikleri ve manyetodirenç gibi konular ele alınacaktır. Son olarak manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarından bahsedilecek ve bunların çalışma prensipleri açıklanacaktır. |
Ders Kaynakları |
Manyetik Malzemeler: Temeller ve Uygulamaları (Nicola Spaldin)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Manyetizmaya Giriş 1 | |
2 | Manyetizmaya Giriş 2 | |
3 | Mıknatıslanma ve Histeresis Eğrileri | |
4 | Manyetizmanın Kaynağı | |
5 | Diyamanyetizma ve Paramanyetizma | |
6 | Ferromanyetizma | |
7 | Antiferromanyetizma | |
8 | Arasınav | |
9 | Nanomalzemelerin Manyetik Özellikleri | |
10 | Magnetodirenç | |
11 | Yumuşak ve Sert Mıknatıslar | |
12 | Manyetik Depolama | |
13 | Manyetik Malzemelerin Biyo-Uygulamaları | |
14 | Kalıcı magnetler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. | |||
Öğrenciler manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını bilir ve bunların çalışma prensiplerini anlar. | |||
Öğrenciler manyetizmanın kökenini anlar ve manyetik malzemelerin mıknatıslık özelliğinin nasıl oluştuğunu kavrar. | |||
Öğrenciler temel manyetizma kavramlarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını bilir ve bunların çalışma prensiplerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler manyetizmanın kökenini anlar ve manyetik malzemelerin mıknatıslık özelliğinin nasıl oluştuğunu kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler temel manyetizma kavramlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |