EN
  • Anasayfa
  • MMM425 Manyetik Malzemeler (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MMM425 - Manyetik Malzemeler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Manyetik Malzemeler MMM425 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Cihan KURU
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere manyetizmanın ve manyetik malzemelerin temellerini kavratmak ve manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını öğretmektir.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında ilk olarak manyetizmanın temel prensipleri öğretilecek ve bir manyetik malzemenin manyetiklik özelliğinin nasıl oluştuğu atomik bir yaklaşımla açıklanacaktır. Daha sonra ferromanyetizma, paramanyetizma, diyamanyetizma ve antiferromanyetizma gibi farklı manyetizma olguları incelenecektir. Bunun yanında, manyetik anizotropi, yumuşak ve sert mıknatıslar, nanomalzemelerin manyetik özellikleri ve manyetodirenç gibi konular ele alınacaktır. Son olarak manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarından bahsedilecek ve bunların çalışma prensipleri açıklanacaktır.

Ders Kaynakları Manyetik Malzemeler: Temeller ve Uygulamaları (Nicola Spaldin)
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 88
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,45
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Manyetizmaya Giriş 1
2 Manyetizmaya Giriş 2
3 Mıknatıslanma ve Histeresis Eğrileri
4 Manyetizmanın Kaynağı
5 Diyamanyetizma ve Paramanyetizma
6 Ferromanyetizma
7 Antiferromanyetizma
8 Arasınav
9 Nanomalzemelerin Manyetik Özellikleri
10 Magnetodirenç
11 Yumuşak ve Sert Mıknatıslar
12 Manyetik Depolama
13 Manyetik Malzemelerin Biyo-Uygulamaları
14 Kalıcı magnetler
15 Genel tekrar ve uygulama örnekleri Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Öğrenciler manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını bilir ve bunların çalışma prensiplerini anlar. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Öğrenciler manyetizmanın kökenini anlar ve manyetik malzemelerin mıknatıslık özelliğinin nasıl oluştuğunu kavrar. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Öğrenciler temel manyetizma kavramlarını bilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenciler farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını bilir ve bunların çalışma prensiplerini anlar. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler manyetizmanın kökenini anlar ve manyetik malzemelerin mıknatıslık özelliğinin nasıl oluştuğunu kavrar. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler temel manyetizma kavramlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -