Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Malzemeler | MMM435 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Cihan KURU |
Ders Veren | Doç. Dr. Cihan KURU |
Amaç |
Bu dersin amacı temel elektriksel iletkenlik konseptini kavratmak, yarıiletkenlerin özelliklerini tanıtmak, p-n eklemlerinin oluşma mekanizmasını ve davranışlarını açıklamak, çeşitli elektronik aygıtların çalışma prensiplerini ve yaygın olarak kullanılan elektriksel ölçüm yöntemlerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Temel konseptler, iletkenlik teorileri, yarıiletkenler, yarıiletken aygıtlar, elektriksel ölçüm teknikleri |
Ders Kaynakları |
Elektronik Malzemelerin ve Aygıtların Temelleri (S. O. Kasap)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atomik yapı, kristal yapıları ve katkılama | |
2 | Klasik iletkenlik teorisi | |
3 | Özdirencin sıcaklıkla değişimi, Mattheissen kuralı, Nordheim kuralı | |
4 | Katıların bant teorisi | |
5 | Yarıiletkenlerde iletkenlik | |
6 | Electronlar, holler, etkin kütle, serbest taşıyıcı konsantrasyonu | |
7 | Has yarıiletkenler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sıcaklığın yarıiletkenlerin iletkenlik özelliklerine etkisi | |
10 | p-n eklemleri | |
11 | Diyotlar,transistörler | |
12 | Güneş hücreleri LED'LER | |
13 | Dört nokta prob yöntemi | |
14 | Van der Pauw methodu, Hall etkisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler farklı yarıiletken aygıtların çalışma prensiplerini bilir. | |||
Öğrenciler mobilite, hol, elektron, taşıyıcı yoğunluğu, etkin kütle gibi kavramları tanır. | |||
Öğrenciler elektriksel iletkenlik konseptini kavrar. | |||
Öğrenciler metallerin elektronik yapısını bilir. | |||
Öğrenciler yarıiletkenlerin elektronik yapısını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler farklı yarıiletken aygıtların çalışma prensiplerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler mobilite, hol, elektron, taşıyıcı yoğunluğu, etkin kütle gibi kavramları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler elektriksel iletkenlik konseptini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler metallerin elektronik yapısını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler yarıiletkenlerin elektronik yapısını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |