Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce | MMM231 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Cihan KURU |
Ders Veren | Doç. Dr. Cihan KURU |
Amaç |
Öğrencilere Malzeme Bilimi ve Mühendisliği' nde sıklıkla kullanılan teknik terimleri öğretmek ve öğrencilerin bu alanda karşılaşılan bir metni okuyup anlamalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Gramer bilgisi 1,2, Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine Giriş 1,2, Malzemelerin Özellikleri 1,2, Metaller 1,2, Seramikler 1,2, Polimerler 1,,2, Kompozitler 1,2 |
Ders Kaynakları |
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği İçin İngilizce
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
50
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gramer Bilgisi 1 | Ders |
2 | Gramer 2 | Ders |
3 | Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine Giriş 1 | Ders |
4 | Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine Giriş 2 | Ders |
5 | Malzemelerin Özellikleri 1 | Ders |
6 | Malzemelerin Özellikleri 2 | Ders |
7 | Metaller 1 | Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metaller 2 | Ders |
10 | Seramikler 1 | Ders |
11 | Seramikler 2 | Ders |
12 | Polimerler 1 | Ders |
13 | Polimerler 2 | Ders |
14 | Kompozitler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Akademik İngilizce' de sık kullanılan gramer yapılarını bilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği alanındaki sık karşılaşılan terimleri bilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Bu dersin sonunda öğrenciler Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili bir metni okuyup anlayabilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce' de sık kullanılan gramer yapılarını bilir. | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği alanındaki sık karşılaşılan terimleri bilir. | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Bu dersin sonunda öğrenciler Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili bir metni okuyup anlayabilir. | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |