Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizik I | MMM107 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Cihan KURU |
Ders Veren | Doç. Dr. Cihan KURU |
Amaç |
Fiziğin temel kavram ve prensiplerinin, mantıksal ve matematiksel yöntemler çerçevesinde tanıtılması ve fen bilimleri uygulamalarında kullanılması |
Ders İçeriği |
Fizik ve Ölçme. Vektörler. Bir boyutta hareket. İki boyutta Hareket. Hareket Kanunları. Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının Diğer Uygulamaları. İş ve Kinetik Enerji. Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu. Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar. Katı Cismin Sabit Bir Eksen Etrafında Dönmesi. Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum. Statik Denge ve Esneklik. Titreşim Hareketi. Evrensel Çekim Yasası |
Ders Kaynakları |
Fen ve Mühendislik için Fizik, 1. Kitap, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık
Fiziğin Temelleri 1. Kitap, Halliday ve Resnick, Palme Yayınevi Pearson Sears ve Zemansky''nin Üniversite Fiziği (Cilt 1) Hugh D. Young, Roger A. Freedman, Pearson |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 15 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 15 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 15 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,49 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme | |
2 | Vektörler | |
3 | Bir boyutta hareket | |
4 | İki boyutta hareket | |
5 | Hareket kanunları | |
6 | Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları | |
7 | İş ve Enerji | |
8 | Ara Sınav - Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu | |
9 | Çizgisel momentum ve çarpışmalar | |
10 | Katı bir cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi | |
11 | Yuvarlanma hareketi, açısal momentum ve tork | |
12 | Statik denge ve esneklik | |
13 | Titreşim hareketi | |
14 | Evrensel çekim kanunu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları | Sözlü Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | ;
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | ;
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | ;
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | ;
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 |