Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygarlık Tarihi | TOS110 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | |
Amaç |
Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelere yer vererek bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. Uygarlığın anlamı çerçevesinde, batının anlamı, kurumların ifadesi ve yeni tarih yazım denemeler |
Ders İçeriği |
İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortaya çıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler. |
Ders Kaynakları |
Server Tanilli Yüzyılların Gerçeği ve Mirası
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uygarlık nedir? Batı uygarlığı nedir? Paleolitikten, neolitiğe geçiş ve geçiş süreci… | |
2 | Tarihte Mesopotamya halkları, katkılar, icatlar | |
3 | Doğu Akdeniz halkları: İbrani toplulukları | |
4 | Roma’nın doğuşu : Cumhuriyetten İmparatorluğa: | |
5 | Roma: Hristiyanlaşan İmperium Romanum: Bizans: Ortaçağ’lar, | |
6 | İslamiyetin Yayılışı | |
7 | İslamiyetin yayılışı | |
8 | Erken modern Avrupa: Rönesans, keşifler- arasınav | |
9 | Aydınlanma çağına doğru, Bilimsel Devrimler | |
10 | Fransız Devrimi nedenleri ve sonuçları | |
11 | Sanayii Devrimi nedenleri ve sonuçları | |
12 | Savaşlar ve Politik gelişmeler | |
13 | Soğuk savaş dönemi ve Küreselleşme | |
14 | Yirmibirinci yüzyıla bakış |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
halkların ve kültürlerin ı insanlık tarihinde oynadıkları önemli rolü göstermek | |||
Tarihsel süreçte insanların düşüncel, fikirsel bilgi ve katkılarını anlamak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
halkların ve kültürlerin ı insanlık tarihinde oynadıkları önemli rolü göstermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihsel süreçte insanların düşüncel, fikirsel bilgi ve katkılarını anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |