Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bankalarda İç Denetim | BSİ5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bankalar tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali tabloların bağımsız denetimi hakkında bilgi vermek, denetimin standartlara uygun, doğru ve tarafsız yapılmasının koşulları ve yapılış biçimini öğretmek amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar, Denetim Standartları, İç kontrol Sistemi, Denetim Süreci, İç denetim |
Ders Kaynakları |
Denetim ile ilgili güncel makaleler
Seval Selimoğlu vd., Muhasebe Denetimi Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi Bankalarda bağımsız denetim ve iç denetim ile ilgili kitap ve makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak denetim kavramı ve bankalarda denetimin önemi | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Denetim ve denetçi türleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartlar | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Denetim Süreci | Ders |
5 | Denetimin planlanması | Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Denetim Planlaması (Önemlilik – Risk) | Sözlü |
7 | İç kontrol sistemi | Sözlü |
8 | Ara sınav | |
9 | Denetimde kanıt toplama | Sözlü |
10 | Denetimin tamamlanması ve denetim raporunun hazırlanması | Sözlü |
11 | Bankalarda iç denetim ve iç kontrol | Sözlü |
13 | Bankalarda iç denetim uygulamaları | Sözlü |
13 | Bankalarda iç denetim uygulamaları | Sözlü |
14 | Final sınavı | Beyin Fırtınası Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bankalarda bağımsız denetimin önemini kavrama | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Denetim sürecini öğrenme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Bankalarda iç kontrol ve iç denetimin önemini kavrama | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bankalarda bağımsız denetimin önemini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankalarda iç kontrol ve iç denetimin önemini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |