Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro Ekonomik ve Finansal Göstergelerin Yorumlanması | BSİ5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere temel iktisadi göstergeler hakkında bilgi vermek, bu göstergeler ve fiyatlar (döviz kuru, enflasyon oranı ve ücret oranı) arasındaki ilişkinin belirlenmesine yardımcı olmaktır. |
Ders İçeriği |
Milli gelir, enflasyon, işsizlik, gelir dağılımı, merkez bankacılığı, ödemeler dengesi, cari açık, kur, bütçe, finansal sistem analizi |
Ders Kaynakları |
1-Ömer Faruk Çolak, Alaattin Aktaş, Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması, Eflatun Yayınevi, 2009.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Milli Gelir | |
2 | Enflasyon | |
3 | İşsizlik | |
4 | Gelir Dağılımı | |
6 | Merkez Bankacılığı | |
6 | Merkez Bankacılığı | |
7 | Central Banking | |
8 | Ara sınav | |
9 | Ödemeler Dengesi | |
10 | Cari Açık | |
11 | Kur | |
12 | Bütçe | |
13 | Finansal Sistem Analizi | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |