Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Para ve Banka Teorisi | BSİ5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Para ve Bankacılık Teorisinin kavram, teorik çerçeve ve politikalarının Türkiye Ekonomisinden örneklerle tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Para ve Bankacılığın Ekonomideki Rolü ve Etkilerinin Teorik ve Uygulama Düzeyinde Tartışılması. |
Ders Kaynakları |
ŞIKLAR, İlyas (2007), Para Teorisi ve Politikası. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Web-Ofset. Muharrem afşar- Aslı afşar(2010), Finansal Ekonomi. Detay yayıncılık, Ankara,
Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Final | Final | 1 | 20 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Para ve Finansal Sistem | Ders |
2 | Finansal Piyasalar | Ders |
3 | Finansal Kurumlar | Ders |
4 | Finansal Araçlar | Ders |
5 | Paranın finansal sistemdeki yeri | Ders |
6 | Finansal Kurumlar ve Piyasalar | Ders |
6 | Finansal Kurumlar ve Piyasalar | Ders |
8 | Ara Sınavı - Mali Varlık Fiyatlarının Belirlenmesi | Ders |
9 | Bankacılık Sektörü ve Banka Yönetimi | Ders |
9 | Bankacılık Sektörü ve Banka Yönetimi | Ders |
11 | Bankacılıkta Risk Yönetimi | Ders |
12 | Para Arzı | Ders |
13 | Parasal Aktarım Mekanizması | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |