EN
  • Anasayfa
  • BSİ5000 Tez Çalışması (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BSİ5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması BSİ5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Uzaktan Eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK
Ders Veren Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK Prof. Dr. Faruk AKIN Doç. Dr. Melik KAMIŞLI Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL
Amaç

Bu ders tez aşamasında olan öğrencinin seçtiği tez konusunda literatür araştırması yapma, araştırma verilerini bir arada değerlendirme ve yorumlamasının yanı sıra literatürdeki boş alanları tespit etme, Muhasebe kuramları çerçevesinde yorumlama ve literatüre katkı sağlamasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması, araştırma için gerekli olan temel bilgilerin verilmesi, tez çalışması için araştırma konusunu belirlenmesi, araştırma konusunun belirlenmesinin takibi, araştırma konusunun genel planı ile başlıca yararlanılacak kaynakların hazırlanması, gerekli düzeltmelerin ve uyarıların yapılması, değerlendirmeler.

Ders Kaynakları Makale, Tez, Kitap ve süreli yayınlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 5 10 50
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 4 40
Toplam İş Yükü (Saat) 510
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması Seminer
1 Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması Seminer
3 Tez çalışması için araştırma konusunu belirlenmesi Seminer
4 Araştırma konusunun belirlenmesinin takibi Seminer
4 Araştırma konusunun belirlenmesinin takibi Seminer
6 Araştırma konusunun genel planının hazırlanması Seminer
7 Başlıca yararlanılacak kaynakların araştırılması Seminer
8 Literatür taraması Seminer
8 Literatür taraması Seminer
10 Tez bölüm taslaklarının belirlenmesi Seminer
11 Tezin yazımına başlanması Seminer
12 Gerekli düzeltmelerin ve uyarıların yapılması Seminer
13 Tez yazımının izlenmesi ve bunlarla ilgili gerekli değerlendirmelerin yapılması Seminer
13 Tez yazımının izlenmesi ve bunlarla ilgili gerekli değerlendirmelerin yapılması Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
tez yazım sürecinin kavranması Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Literatür taraması yapma Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tez konusuyla ilgili uygulama geliştirme Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
tez yazım sürecinin kavranması 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Literatür taraması yapma 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusuyla ilgili uygulama geliştirme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5