Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | BSİ5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK |
Ders Veren | Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK Prof. Dr. Faruk AKIN Doç. Dr. Melik KAMIŞLI Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL |
Amaç |
Bu ders tez aşamasında olan öğrencinin seçtiği tez konusunda literatür araştırması yapma, araştırma verilerini bir arada değerlendirme ve yorumlamasının yanı sıra literatürdeki boş alanları tespit etme, Muhasebe kuramları çerçevesinde yorumlama ve literatüre katkı sağlamasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması, araştırma için gerekli olan temel bilgilerin verilmesi, tez çalışması için araştırma konusunu belirlenmesi, araştırma konusunun belirlenmesinin takibi, araştırma konusunun genel planı ile başlıca yararlanılacak kaynakların hazırlanması, gerekli düzeltmelerin ve uyarıların yapılması, değerlendirmeler. |
Ders Kaynakları |
Makale, Tez, Kitap ve süreli yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 10 | 14 | 140 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 510 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması | Seminer |
1 | Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması | Seminer |
3 | Tez çalışması için araştırma konusunu belirlenmesi | Seminer |
4 | Araştırma konusunun belirlenmesinin takibi | Seminer |
4 | Araştırma konusunun belirlenmesinin takibi | Seminer |
6 | Araştırma konusunun genel planının hazırlanması | Seminer |
7 | Başlıca yararlanılacak kaynakların araştırılması | Seminer |
8 | Literatür taraması | Seminer |
8 | Literatür taraması | Seminer |
10 | Tez bölüm taslaklarının belirlenmesi | Seminer |
11 | Tezin yazımına başlanması | Seminer |
12 | Gerekli düzeltmelerin ve uyarıların yapılması | Seminer |
13 | Tez yazımının izlenmesi ve bunlarla ilgili gerekli değerlendirmelerin yapılması | Seminer |
13 | Tez yazımının izlenmesi ve bunlarla ilgili gerekli değerlendirmelerin yapılması | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
tez yazım sürecinin kavranması | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Literatür taraması yapma | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tez konusuyla ilgili uygulama geliştirme | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
tez yazım sürecinin kavranması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Literatür taraması yapma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tez konusuyla ilgili uygulama geliştirme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |