Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | BSİ7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uzaktan eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK |
Ders Veren | Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK Prof. Dr. Faruk AKIN Doç. Dr. Melik KAMIŞLI Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL |
Amaç |
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, tez konuları ile ilgili güncel literatürü, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Tez konusu araştırması, Tez çalışmasının planlanması, muhasebe ve denetim araştırma alanlarının tanıtılması, muhasebe ve denetim alanındaki paradigmalar, muhasebe ve denetim alanındaki tezlerdeki genel eğilimler, Tez yazımına ilişkin önemli noktalar, SBE tez yazım kılavuzunun incelenmesi, tez konusu belirlenmesi, araştırma tasarımı |
Ders Kaynakları |
Makale, Tez, Kitap ve süreli yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 14 | 84 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 267 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez konusu araştırması | Seminer |
1 | Tez konusu araştırması | Seminer |
3 | Tez çalışmasının planlanması | Seminer |
4 | Finans ve Bankacılık araştırma alanlarının tanıtılması | Seminer |
4 | Finans ve Bankacılık araştırma alanlarının tanıtılması | Seminer |
6 | Tez yazımına ilişkin önemli noktalar | Seminer |
7 | Tez yazım kılavuzunun incelenmesi | Seminer |
7 | Tez yazım kılavuzunun incelenmesi | Seminer |
9 | Tez konusu belirlenmesi | Seminer |
10 | Tez çalışmasının değerlendirmesi | Seminer |
10 | Tez çalışmasının değerlendirmesi | Seminer |
10 | Tez çalışmasının değerlendirmesi | Seminer |
10 | Tez çalışmasının değerlendirmesi | Seminer |
10 | Tez çalışmasının değerlendirmesi | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez sürecinin kavranması ve tezin yazılması | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Literatür taraması yapma | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tez konusuyla ilgili uygulama geliştirme | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez sürecinin kavranması ve tezin yazılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Literatür taraması yapma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tez konusuyla ilgili uygulama geliştirme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |