Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Ekonomisi Politikası | MLİ5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MALİYE - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin kamu ekonomisi alanının temel konularını ve yöntemlerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Piyasa başarısızlıkları ve kamusal tercih yazını çerçevesinde seçilmiş bazı konular için devletin ekonomiye müdahale alanları incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Coşkun Can Aktan, Dilek Dileyici ve İstiklal Y. Vural, Kamu Ekonomisi ve Kamu Politikaları, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2006
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etkinlikle adalet arasında piyasa ve devlet | |
2 | Kamu kesiminin büyüklüğü | |
3 | Devlet ekonomi ilişkisi ile ilgili temel yaklaşımlar | |
4 | Refah ekonomisi etkinlik kriterinde | |
5 | Refah ekonomisi : toplum tercihleri farklılaşınca | |
6 | Kamusal mallar | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kamusal malların finansmanı | |
9 | Dışsallıklar ve kamusal çözümü | |
10 | Pozitif dışsallıkar | |
11 | Asimetrik bilgi | |
12 | Monopol ve doğal tekel | |
13 | Vergilemenin gelir dağılımı üzerine etkisi | |
14 | Vergilemenin etkinlik üzerine etkisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’de devletin ekonomideki payı | |||
Türkiye’de özelleştirmeler | |||
Konu ile ilgili yaklaşımlar | |||
Devletin ekonomideki yeri ve önemi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’de devletin ekonomideki payı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’de özelleştirmeler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konu ile ilgili yaklaşımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devletin ekonomideki yeri ve önemi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |