Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Ekonomisi Teorisi | MLİ5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MALİYE - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye'de Kamu Maliyesi Politikalarının analizini ve etkinlik etkilerini anlamak. |
Ders İçeriği |
Kamu Maliyesi Politikasının etkinliğine ilişkin açıklamalar; Klasik yaklaşım; Keynesyen Yaklaşım; Kamu Maliyesi Politikasının Doğuşu; Monetarist Yaklaşım; Kamu Maliyesi Politikasının amaçları; Kamu Maliyesi Politikasının Araçları; Kamu Maliyesi Politikasının etkinliğinin ölçülmesi; Kamu Maliyesi Politikası Bölgeleri; Ekonomik istikrarın geliştirilmesi olarak Kamu Maliyesi Politikası; Kamu Maliyesi Politikasının gelir düzeyinin etkinliğinin belirlenmesi; Keynesyen Çarpan Analizinin gerçekliğini tartışmak. |
Ders Kaynakları |
Coşkun Can Aktan, Dilek Dileyici ve İstiklal Y. Vural, Kamu Ekonomisi ve Kamu Politikaları, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2006
Kamu Ekonomisi Analizi, Hülya Kirmanoğlu |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu Ekonomisi Disiplininin Teorik ve Tarihsel Temelleri | |
2 | Kamu Kesimi: Yapısı, İşleyişi ve Büyüklüğü: Türkiye ve Dünya Örnekleri | |
3 | Piyasa Başarısızlıkları ve Devletin Bu Alandaki Rolü | |
4 | Kamusal Malların Üretimi | |
5 | Doğal Tekeller, Regülasyon ve Özelleştirme | |
6 | Kamu Tercihi Teorisi Perspektifinden Kamu Sektörünün Analizi | |
7 | Kamu Tercihi Teorisi Perspektifinden Kamu Sektörünün Analizi 2 | |
8 | Piyasa Ekonomisi ile Kamu Ekonomisinde Etkinlik Karşılaştırması | |
9 | Kamu Sektöründe Fayda-Maliyet Analizi | |
10 | Gelir Dağılımı Sorunu: Piyasa ve Kamu Ekonomisi Açısından Bir Bakış | |
11 | Refah Devleti: Teori ve Uygulama | |
12 | Dünyada Kamu Ekonomisi Reformu | |
13 | Türkiye de Kamu Ekonomisi Reformu | |
14 | Türkiye'nin Politik Ekonomisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve Türkiye de kamu kesiminin yapısını ve işleyişini ana hatlarıyla belirtebilir. | |||
Piyasa başarısızlıklarının nedenlerini devletin ekonomideki yeni rolü ile ilişkilendirebilir. | |||
Kamu Tercihi Teorisinin varsayımlarını dikkate alarak kamu ekonomisindeki etkinlik sorununu tartışabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve Türkiye de kamu kesiminin yapısını ve işleyişini ana hatlarıyla belirtebilir. | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 |
Piyasa başarısızlıklarının nedenlerini devletin ekonomideki yeni rolü ile ilişkilendirebilir. | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 |
Kamu Tercihi Teorisinin varsayımlarını dikkate alarak kamu ekonomisindeki etkinlik sorununu tartışabilir. | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 2 |