Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maliye Politikası Analizi | MLİ5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MALİYE - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Amaç |
Bu ders temel iktisadi politikalardan biri olan maliye politikasının önemli noktalarını ve beraberinde oluşan akademik tartışmaları öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Devlet müdahalesi ve bu müdahalenin ekonomi üzerindeki etkileri dersin temel uğraşları arasındadır. Bu dersi alan öğrencilerin devletin iktisadi yaşantıya etkilerini kapsamlı bir şekilde analiz etmesi beklenmekte; maliye politikası araçları, maliye politikası ve para politikası araçlarının etkileşimi ve makroekonomik yönetim konularına hakim olması beklenmektedir. |
Ders İçeriği |
Devlet Müdahalesi; İktisadi Yaklaşımlarda Devlet Müdahalesi; Makroekonomik Yönetim ve Devlet; Maliye Politikasının Amaçları ve Araçları; Maliye Politikasının Etkinliği; Çarpan Etkisi; IS-LM Modeli; Toplam Arz-Toplam Talep Modeli; Mundell-Fleming Modeli; Maliye ve Para Politikası Etkileşimi; Bütçe Açıkları: Ölçümü; Finanse Edilmesi ve Etkileri; Türkiye’de Maliye Politikası: Tarihsel Süreç; Maliye Politikasının Etkinliği; Krizler ve Maliye Politikası Üzerine Tartışmalar. |
Ders Kaynakları |
Beyhan Ataç, Maliye Politikası, Turhan Kitabevi, Ankara,2009
İsmail Türk, Maliye Politikası, Turhan Kitabevi, Ankara,2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 15 |
Ödev 2 | 15 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maliye Politikasının Doğuşu ve Konusu | |
2 | Maliye Politikasının Amaçları, Araçları ve Sınırları | |
3 | Maliye Politikasının Etkinliğine İlişkin Tartışmalar | |
4 | Kamu Ekonomisinin Önemi | |
5 | Enflasyonla Mücadelede Maliye Politikası | |
6 | Enflasyonla Mücadelede Maliye Politikası(devam) | |
7 | Durgunlukla Mücadelede Maliye Politikası | |
8 | Ara Sınavlar | |
8 | Ara Sınavlar | |
10 | Stagflasyon ve Maliye Politikası | |
11 | Hazine- Merkez Bankası İlişkileri | |
12 | İktisadi Kalkınma ve Maliye Politikası | |
13 | Bütçe Açığı sorunu | |
14 | Türkiye’de Ekonomik istikrar sorunu ve Maliye Politikası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ve Dünyada uygulanan maliye politikaları hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme | |||
Ekonomik istikrarın gerçekleştirilmesinde maliye politikasının etkisini değerlendirebilme | |||
Maliye politikası ile ilgili kavramsal çerçeveyi öğrenme ve.Maliye politikasının etkinliğine ilişkin temel tartışmaları değerlendirebilme | |||
Maliye politikasının temel makro politikalarla ilişkisini öğrenme | |||
Ekonomik istikrarsızlıkla mücadelede maliye politikası araçlarını tespit edebilme uygulanabilecek politika araçlarını kullanabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ve Dünyada uygulanan maliye politikaları hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Ekonomik istikrarın gerçekleştirilmesinde maliye politikasının etkisini değerlendirebilme | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 |
Maliye politikası ile ilgili kavramsal çerçeveyi öğrenme ve.Maliye politikasının etkinliğine ilişkin temel tartışmaları değerlendirebilme | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 |
Maliye politikasının temel makro politikalarla ilişkisini öğrenme | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 |
Ekonomik istikrarsızlıkla mücadelede maliye politikası araçlarını tespit edebilme uygulanabilecek politika araçlarını kullanabilme | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 |