Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Kalkınma | MLİ5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MALİYE - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sürdürülebilir kalkınmanın teorik ve karşılaştırmalı analizi |
Ders İçeriği |
Türkiye ve dünyada sürdürülebilir kalkınmanın karşılaştırmalı analizi. Finansal serbestleşme süreci öncesinde ve sonrasında sürdürülebilir kalkınma yaklaşımı. Büyüme ve kalkınma süreçlerinin sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisi |
Ders Kaynakları |
Michael P.Tadaro; Stephen C.Smith, Economic Development, 2008
Ergül Han, A.Ayşen Kaya, Kalkınma Ekonomisi, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalkınma ve Azgelişmişlik | |
2 | Azgelişmiş Ülkelerin Ekonomik,sosyal, siyasal ve Yapısal Sorunları | |
3 | Azgelişmişliği Açıklayan Yaklaşımlar-Ekonomik, Demografik, Sosyo-Kültürel, Coğrafi ve İklimsel Yaklaşımlar | |
4 | İktisadi Kalkınma ve Sermaye Birikimi | |
5 | Kalkınmanın Finansmanı: İç ve Dış Finansman Kaynakları | |
6 | İktisadi Kalkınma ve Dış Ticaret | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kaynak Dağılımı Sorunu: Azgelişmiş Ülkelerde Kaynak Dağılımı | |
9 | Kalkınma ve Sanayileşme Stratejileri | |
10 | Dengeli ve Dengesiz Kalkınma | |
11 | Kalkınma ve Tarım-Sanayi Önceliği | |
12 | Altyapı Yatırımları ve Üretken Yatırımlar | |
13 | Sürdürülebilir Kalkınma | |
14 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre; İnsani Kalkınma,. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalkınma Teorilerini öğrenmek | |||
Dünyadaki kalkınma sorunlarını analiz edebilmek | |||
Sosyal sorumluluk ve toplumsal disiplin alışkanlığını kazanmak, öğrenilenlerle politika üretip, öneri getirebilmek. | |||
Teorik bilgileri iş ve sosyal yaşamında kullanabilmek, teoriler eşliğinde analiz yapabilmek, veileri kullanarak yorum yapabilmek | |||
Kalkınma sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | |||
Türkiye’nin dünya ülkelerinin kalkınma politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin kalkınma sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalkınma Teorilerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyadaki kalkınma sorunlarını analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk ve toplumsal disiplin alışkanlığını kazanmak, öğrenilenlerle politika üretip, öneri getirebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teorik bilgileri iş ve sosyal yaşamında kullanabilmek, teoriler eşliğinde analiz yapabilmek, veileri kullanarak yorum yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalkınma sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’nin dünya ülkelerinin kalkınma politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin kalkınma sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |