Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Vergi Denetimi | MLİ5022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MALİYE - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Normal öğretim ve İkinci Öğretim |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencileri vergi denetiminin nasıl yapıldığı ve denetim teknikleri hakkında ayrıntılı olarak bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği vergi incelemesi ve vergi denetim yöntemlerinden oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Fazıl Tekin – Ali Çelikkaya, Vergi Denetimi, 4. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları, 2018.
Mehmet Yüce, İsmail Hakkı Yücelen, Vergi Denetim Hukuku (İçtihatlar ve Örnekler), 2021, Ekin Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 2 | 24 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 2 | 20 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 2 | 20 |
Final | Final | 15 | 2 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Denetim kavramı ayrıntılı olarak ele alınır. | Beyin Fırtınası |
2 | Türkiye’de vergi denetim organları ve bunların görev ve yetkileri: Vergi Denetim Kurulu | Ders |
3 | Vergi denetiminin sınıflandırılması; Yoklama, Beyanname revizyonu ve Yaygın ve yoğun vergi denetiminin analizi | Ders |
4 | Vergi incelemesi kavramı, niteliği ve amacı; Vergi incelemesinde uyulacak esaslar, karşılıklı ödevler ve görevler | Ders |
5 | Vergi incelemesinin aşamaları: İncelemenin planlanması, İnceleme hazırlığı, İncelemeye başlanılması, sürdürülmesi ve sonuçlandırılması | Ders |
6 | Vergi incelemesi sonucunda yapılan tarhiyat usulleri ve hukuksal dayanakları | Ders |
7 | Vergi incelemesinde ispat, delil ve karine kavramlarının incelenmesi | Ders |
8 | Vergi incelemesine yardımcı unsurlar: Arama, Bilgi toplama, Devamlı bilgi verme ve Veri Ambarı | Ders |
9 | Denetlenecek mükelleflerin tespiti ve MERAK Sisteminin incelenmesi | Ders |
10 | Bilgisayar tabanlı vergi denetimi yapılması ve denetimde e-devlet uygulamaları | Ders |
12 | Hile denetimi ve hilelerin ortaya çıkartılmasıyla ilgili proaktif yaklaşımlar | Ders |
13 | Vergi riski, vergi riski yönetimi ve vergi denetimi açısından önemi | Ders |
14 | Vergi küpü ve vergi denetimi açısından önemi | Ders |
15 | Yeminli Mali Müşavirlerin ve Bağımsız Denetçilerin vergi denetimindeki yeri ve önemi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vergi denetimi kavramı ve denetim organlarının yetkilerini değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoklama, Revizyon ve Vergi İncelemesinin nitelik ve özelliklerini açıklayabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Vergi İncelemesinin aşamalarını ve sonuçlarını analiz edebilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Vergi İncelemesinin yardımcı unsurlarını yorumlayabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Denetlenecek mükelleflerin tespiti ve MERAK Sistemini analiz edebilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vergi denetimi kavramı ve denetim organlarının yetkilerini değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yoklama, Revizyon ve Vergi İncelemesinin nitelik ve özelliklerini açıklayabilme; | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Vergi İncelemesinin aşamalarını ve sonuçlarını analiz edebilme; | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Vergi İncelemesinin yardımcı unsurlarını yorumlayabilme; | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Denetlenecek mükelleflerin tespiti ve MERAK Sistemini analiz edebilme; | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |