Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Vergilendirmenin Anayasal Temelleri | MLİ5029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MALİYE - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Şebnem EKERYILMAZ |
Amaç |
Vergilemenin anayasal temelleri ve vergileme ilkeleri hakkında ayrıntılı olarak inceleme yapmaktır. |
Ders İçeriği |
Anayasamızda yer alan vergileme ilkeleri hakkında ayrıntılı olarak bilgi verilmesidir. |
Ders Kaynakları |
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu, Anayasa Mahkemesi Kararları, Danıştay Kararları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anayasamızın 73. maddesi incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Vergileme ve vergilendirme sürecine ilişkin bilgiler verilir. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Vergilemede kanunilik ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Vergilemede genellik ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Vergilemede eşitlik ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Vergilemede adalet ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Vergilemede mali güç ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Vergilemede hukuki güvenlik ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Vergilemede belirlilik ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vergilemede kıyas yasağı ilkesi ayrıntılı olarak incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Kazanılmış haklara saygı ilkesi incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kanunilik ilkesinin istisnaları incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Vergileme ilkelerine ilişkin yargı kararları incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Vergileme ilkelerine ilişkin yargı kararları incelenir. | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vergileme ilkeleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Vergileme kanunilik ilkesi hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Vergileme hukuk devleti hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Vergileme hukuki güvenlik ilkesi hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Somut olaylar karşısında verilen yargı kararlarını vergileme ilkeleri açısından inceler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vergileme ilkeleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Vergileme kanunilik ilkesi hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Vergileme hukuk devleti hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Vergileme hukuki güvenlik ilkesi hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Somut olaylar karşısında verilen yargı kararlarını vergileme ilkeleri açısından inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |