Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Algoritmaların Tasarım ve Analizi | BM5001 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK |
Ders Veren | |
Amaç |
Algoritma analizi için gerekli temel matematiksel işlemleri, temel algoritma analiz ve tasarım tekniklerini kavramak |
Ders İçeriği |
Asymptotic notasyonlar, rekursif algoritmalar, siralama algoritmaları, dinamik programlama, açgözlü algoritmalar, graphlar, kısa yol bulma algoritmaları, NP-Zor problemlere giriş. |
Ders Kaynakları |
Introduction to Algorithms, T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L.
Rivest
Algoritmalar Giriş (T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest Çeviri editörleri: Urfat Nuriyev, Efendi Nasiboğlu, Tahsin Öner, PALME, 2016) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Asimtotik notasyonlar | Ders |
3 | Iteratif sıralama algoritmaları | Ders |
4 | Özyinelemeli Algoritmalar | Ders |
4 | Özyinelemeli Algoritmalar | Ders |
6 | Dinamik programlama | Ders |
6 | Dinamik programlama | Ders |
8 | Açgözlü algoritmalar | Ders |
9 | Graflar (BFS,DFS) | Ders |
10 | Union/Find Veri Yapısı | Ders |
11 | Topolojik Sıralama | Ders |
12 | En Kısa Yol Algoritmaları | Ders |
13 | NP-completeness | Ders |
13 | NP-completeness | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Asimptotik notasyon kullanımı, öz yineleme ilişkilerinin çözülmesi ve algoritma analizi yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Aç gözlü ve dinamik programlama tekniklerine dayanan algoritmaları analiz edebilir ve tasarlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İleri seviye veri yapılarını analiz edebilir ve tasarlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
NP-Complete problemlerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Asimptotik notasyon kullanımı, öz yineleme ilişkilerinin çözülmesi ve algoritma analizi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aç gözlü ve dinamik programlama tekniklerine dayanan algoritmaları analiz edebilir ve tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İleri seviye veri yapılarını analiz edebilir ve tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
NP-Complete problemlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |