EN
  • Anasayfa
  • ECE6008 Bilgisayarlı Görme Uygulamaları (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6008 - Bilgisayarlı Görme Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayarlı Görme Uygulamaları ECE6008 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren Doç. Dr. Emre DANDIL
Amaç

Sanayide otomasyon sistemlerinde bilgisayarlı görü sistemlerine karar verme ihtiyacına duyulmaktadır. bunların başında sayısal parça sayma, kalite kontrol gibi uygulamalar vardır. Bu derste öğrencilerin görüntü işlemeyi öğrenip, endüstriyel bir uygulamaya yönelik bir bilgisayar görmesi yazılımını yapabilmeleri hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Bilgisayar görmesine giriş. Temel kavramlar. Görüntü matrisinin oluşturulması.Komşuluk prensipleri. Bilgisayar görmesi yazılım ve donanım mimarisi. Gri, ikili ve renkli görüntü isleme. Nicemleme, filtreleme. Kenar belirleme. Özellik çıkarma. 3D bilgisayar görmesinin temelleri. Uygulamalar.

Ders Kaynakları DAVIES, E.R., Machine vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Pres, 1997
UMBAUGH S. E., Computer Vision and Image Processing, Prentice-Hall, 1998, USA.
GONZALEZ R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004.
LOW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, ENGLAND.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgisayar görmesine giriş
2 Matlab´da görüntü işleme
3 Görüntülerin gösterilmesi
4 GUI oluşturma
5 İstatistiksel işlemler
6 İstatistiksel işlemlerin matlab uygulamaları
7 Görüntü filtreleme
8 Kenar bulma
9 Korelasyon ve iki boyutlu dönüşümler
10 Parçalara ayırma
11 Jpeg sıkıştırması
13 Örnek uygulamalar
13 Örnek uygulamalar
13 Örnek uygulamalar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. - - - - - - - - - - - - - - -
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. - - - - - - - - - - - - - - -
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. - - - - - - - - - - - - - - -
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. - - - - - - - - - - - - - - -
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. - - - - - - - - - - - - - - -