Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoinformatik Yöntemler | ECE6009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında, biyolojik veritabanlarının ve bazı biyoinformatik araç ve yaklaşımların DNARNA ve protein arasındaki bilgi akışının daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla araştırılması ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dizilerin karşılaştırılması, filogenetik ağaç kurulumu, türler arasındaki uzaklığın hesaplanması, mikroarray verilerinin değerlendirilmesi, genomik, proteomik ve formakogenetik yaklaşımlar bu dersin kapsamındadır. |
Ders Kaynakları |
Basic Bioinformatics (S. Ignacimuthu)
Bioinformatics:Principles,Basic Internet Applications (Hassan A. Sadek) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoinformatiğe giriş | Ders |
2 | İki DNA/protein dizisinin karşılaştırılması | Ders |
3 | BLAST-1 | Ders |
4 | BLAST-2 | Ders |
5 | Çoklu dizi analizi-karşılaştırması | Ders |
6 | İleri veritabanı arama ve tarama | Ders |
7 | Moleküler filogeni ve evrim | Ders |
8 | RNA için biyoinformatik yöntemler | Ders |
9 | Mikroarray veri analizi | Ders |
10 | Protein yapısı | |
11 | Genomik ve proteomik uygulamaları | |
12 | Formakogenetik uygulamaları | Ders |
13 | Proje sunumları | Ders |
13 | Proje sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoinformatikte temel bilgisayar programlarını ve bilişim teknolojisini kullanabilmek. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek problemlerini analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak | Ödev / Proje | Problem Çözme Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Moleküler genetik ile ilgili bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoinformatikte temel bilgisayar programlarını ve bilişim teknolojisini kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek problemlerini analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Moleküler genetik ile ilgili bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |