Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomedikal Sinyal İşleme | ECE6011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Araştırma ve uygulama. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Amaç |
Sinyal işleme kuramının temellerini anlamak ve bazı sinyal işleme araçlarından ve yöntemlerinden biyomedikal ve tıbbi alanda sinyal işleme ve sınıflandırma uygulamalarının geliştirilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Biyomedikal sinyal işlemeye giriş. Kökeni elektrik olan biyomedikal işaretler ve özellikleri. Kökeni elektrik olmayan biyomedikal işaretler ve özellikler. Analog sinyal işleme elemanı olarak OPAMP'lar. Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları. Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme. Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG,EMG. Özellik çıkarımı, sınıflandırma ve yapay zeka uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Introduction to Biomedical Signal Processing
Digital Signal Processing for Medical Imaging Using Matlab |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojik işaretlerin oluşumu | Ders |
2 | Biyomedikal işaret çeşitleri | Ders |
3 | Kökeni elektrik olan ve olmayan biyomedikal işaretler ve özellikleri. | |
4 | Biyomedikal işaret toplama yöntemleri | Ders |
5 | Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılması. | Ders |
6 | Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları. | Ders |
7 | Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme. | Ders |
8 | Biyomedikal işaretler üzerinde dijital filtre uygulamaları | Ders |
9 | Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım yöntemleri | Ders |
10 | Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar |
11 | Biyomedikal işaretleri sınıflandırma yöntemleri | Ders Gösterim |
12 | Biyomedikal işaretleri sınıflandırma uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
13 | Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyomedikal işaretlerin oluşumunu ve çeşitlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyomedikal işaretlerin üzerinde öznitelik çıkarım işlemi gerçekleştirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyomedikal işaretlere dijital filtre uygulayabilir ve gürültü temizlemesi yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyomedikal işaretler üzerinde sınıflandırma işlemi yapar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal işaretlerin oluşumunu ve çeşitlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomedikal işaretlerin üzerinde öznitelik çıkarım işlemi gerçekleştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomedikal işaretlere dijital filtre uygulayabilir ve gürültü temizlemesi yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomedikal işaretler üzerinde sınıflandırma işlemi yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |