EN
  • Anasayfa
  • ECE6015 Doğrusal Olmayan Kontrol (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6015 - Doğrusal Olmayan Kontrol
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Doğrusal Olmayan Kontrol ECE6015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emrah DOKUR
Ders Veren
Amaç

Doğrusal olmayan sistem özelliklerini tanımak, matematiksel olarak analiz edebilmek ve linear olmayan kontrol sistemlerinin tasarımını yapabilecek matematiksel altyapıya sahip olmak.

Ders İçeriği

Lineer ve lineer olmayan sistemler, İkinci derece sistemler, Periyodik yörüngeler ve Limit çevrimler, Poincare-Bendixon teoremi, Lyapunov kararlılık analizi, Giriş-Çıkış kararlılığı, Pasiflik, Küçük kazanç teoremi.

Ders Kaynakları 1. Nonlinear Control 1st Edition, Hassan Khalil, Pearson, 2014
2. Applied Nonlinear Control, Jean-Jacques Slotine, Weiping Li, Pearson, 1991
1. Nonlinear Control 1st Edition, Hassan Khalil, Pearson, 2014
2. Applied Nonlinear Control, Jean-Jacques Slotine, Weiping Li, Pearson, 1991
1. Nonlinear Control 1st Edition, Hassan Khalil, Pearson, 2014
2. Applied Nonlinear Control, Jean-Jacques Slotine, Weiping Li, Pearson, 1991
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Doğrusal olmayan sistem tipleri Ders
2 Klasik PID Ders
3 doğrusal olmayan PID Ders
3 doğrusal olmayan PID Ders
5 durum uzayı kontrolcüleri Ders
6 kutup atama Ders
7 LQR Ders
8 kayan modlu kontrol Ders
9 bulanık kontrolcüler Ders
10 sinirsel kontrolcüler Ders
11 uyarlanabilir kontrolcüler Ders
11 uyarlanabilir kontrolcüler Ders
13 gürbüz kontrolcüler Ders
13 gürbüz kontrolcüler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -