Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Doğrusal Olmayan Sistemlerin Kaotik Davranışları | ECE6018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÜNALDI |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektronik Mühendisliği ve Bilgisayar Bilimleri doktora öğrencileri için Doğrusal Olmayan Dinamikler dersi tanımlanmak. Bilişim araçlarının(MATLAB vb.) yaygın kullanımı ve internet, dersin temel bileşenleri olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin fizik ve matematikteki önceki bilgileri sınırlı olsa da, Doğrusal Olmayan Dinamikler ve Kaos için geçerli olan bazı kavramlar, multimedya teknikleri kullanılarak öğrenciler için görsel bir anlatım sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Doğrusal Olmayan Dinamiklere ve Kaosa Giriş. Ayrık Dinamik Sistemler: 1-D Haritalar. İki Boyutlu Haritalar. Dinamik Sistemler Teorisi Kavramları. Elemanter Bifurkasyon Teorisi. Kaotik Dinamik Sistemler. Lyapunov üsleri. Fraktallar ve Fraktal Boyut. Hamiltonian Kaos. Doğrusal Olmayan Zaman Serileri Analizine Giriş. |
Ders Kaynakları |
Essentials of Nonlinear Circuit Dynamics with MATLAB® and LaboraTORY EXPERIMENTS-A.Buscarino, L.F., M.F.-(2017)
Dynamical Systems with Applications using MATLAB-Stephen Lynch-(2014) Nonlinear Dynamics and Chaos with Applications to Physics, Biology, Chemistry and Engineering-Steven H. Strogatz-(2018) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doğrusal Olmayan Dinamiklere ve Kaoslara Giriş. | |
2 | Birinci mertebe sistemler. Diferansiyel denklem sistemlerinin sayısal çözümleri. | |
3 | Diferansiyel denklem sistemlerinin sayısal çözümleri. Runge-Kutta yöntemleri. | |
4 | Logistik haritalar. | |
5 | Lojistik haritaların denge noktaları ve periyodik çözümleri. | |
6 | Chaos in the logistic map and Bifurcation. | |
7 | Kaotik davranışını karakterize eden elemanlar. Lyapunov üsleri. | |
8 | Dinamik sistemlerde bifrukasyonlara giriş./ARA SINAV | |
9 | Süperkritik ve Subkritik ikili çatallanma, Eyer-düğüm bifürkasyonu. | |
10 | Transkritik, Perturbe edilmiş altkritik çift ve kusurlu bifurkasyonlar. | |
11 | İlginç çekiçiler. | |
12 | Fraktallar ve Fraktal Boyut. | |
13 | Hamiltonyen kaos. | |
14 | Doğrusal olmayan zaman serilerine giriş. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğrusal olmayan dinamik sistemler ve bunların mühendislik ve teknoloji alanındaki uygulamalarına genel bir bakış kazanabilir. | |||
Fizik ve matematik temelleri arka planda az sayıda kullanarak, fiziksel sistemlerde kaotik fenomeni tanımlayabilir. | |||
Doğrusal olmayan dinamiklerin geliştirilmesinde sayısal simülasyonlar oluşturabilir. | |||
Dinamik sistemlerin derin bir matematik bilgisine sahip olmadan dinamik olayları analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğrusal olmayan dinamik sistemler ve bunların mühendislik ve teknoloji alanındaki uygulamalarına genel bir bakış kazanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fizik ve matematik temelleri arka planda az sayıda kullanarak, fiziksel sistemlerde kaotik fenomeni tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrusal olmayan dinamiklerin geliştirilmesinde sayısal simülasyonlar oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinamik sistemlerin derin bir matematik bilgisine sahip olmadan dinamik olayları analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |