Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kablosuz Algılayıcı Ağlar | ECE6041 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze sınıf ya da laboratuar ortamında işlenmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN |
Amaç |
Kablosuz Algılayıcı Ağlarının mimarisi, protokolü, kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olabilmek ve KAA’ları kullanarak endüstriyel uygulamalar geliştirebilmek. |
Ders İçeriği |
Kablosuz Algılayıcı Ağların (KAA)’ın tanıtılması, KAA Düğüm yapısı, KAA’ların uygulama alanları, KAA katmanlı ağ yapısı, KAA’lar için geliştirilen ortam erişim katmanları, KAA’ların benzetimi, KAA’larda kullanılan işletim sistemleri, KAA temelli uygulama geliştirme, Proje sunumları. |
Ders Kaynakları |
Feng Zhao and Leonidas Guibas, Wireless Sensor Networks: An Information Processing Approach (ISBN 1-55860-914-8), 2004.
I.F. Akyildiz, W. Su, Y. Sankarasubramaniam and E. Cayirci, “Wireless Sensor Networks: A Survey,” Computer Networks, Vol. 38, No. 4, pp. 393-422, March 2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kablosuz Algılayıcı Ağlara (KAA) Genel Bakış | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Düğüm Yapısı ve Uygulama Alanları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | KAA Katmanlı Ağ Mimarisi ve KAA' larda Fiziksel Katman Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | KAA'larda Veri Bağı Katmanı ve Ortam Erişim Protokolleri (IEEE 802.15.4, IEEE 802.15.6) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | KAA'larda Yönlendirme Katmanı ve Geliştirilen Protokoller | Ders Tartışmalı Ders |
6 | KAA'larda Ulaşım ve Uygulama Katmanı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kablosuz Algılayıcı Ağlarda Kümeleme | Ders Tartışmalı Ders |
8 | KAA'ların Modellenmesi ve Benzetimi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
8 | KAA'ların Modellenmesi ve Benzetimi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
10 | KAA'lar için İşletim Sistemleri (Tinyos) | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
11 | KAA Düğümler ile Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
11 | KAA Düğümler ile Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
13 | Proje Sunumları | Gösterim Benzetim Seminer |
13 | Proje Sunumları | Gösterim Benzetim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kablosuz algılayıcı ağları ve düğümleri tanır | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kablosuz algılayıcı ağ uygulama alanlarını bilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kablosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen protokolleri kavrar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kablosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen benzetim yazılımını kullanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Kablosuz algılayıcı ağlar için uygulama geliştirir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim Seminer Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kablosuz algılayıcı ağları ve düğümleri tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kablosuz algılayıcı ağ uygulama alanlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kablosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen protokolleri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kablosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen benzetim yazılımını kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kablosuz algılayıcı ağlar için uygulama geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |