EN
  • Anasayfa
  • ECE6046 Örüntü Tanıma Yöntemleri ve Uygulamaları (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6046 - Örüntü Tanıma Yöntemleri ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Örüntü Tanıma Yöntemleri ve Uygulamaları ECE6046 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren Doç. Dr. Emre DANDIL
Amaç

Örüntü tanıma bilgisayarlı görme ve makine zekasının temel yapı taşlarından birisidir. Bu derste amaç, örüntü tanımanın temel aşamalarının ve bu aşamalarda kullanılan bilinen yöntemlerin öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Temel kavramlar: örüntü, öznitelik vektörleri, sınıflandırıcılar. Lineer Cebir, Olasılık, Bayes Karar Kuramı, K-nn Sınıflandırıcı, Temel Bileşen Analizi, Doğrusal Ayırtaç Analizi, Öğreticisiz Öğrenme, Destek vektör Makineleri, Öznitelik Seçimi, Çapraz Doğrulama, Performans Ölçütleri.

Ders Kaynakları Pattern Recognition, S. Theodoridis K. Koutroumbas, Academic Press, 2008
Introduction to Pattern Recognition: A MATLAB Approach, Academic Press, 2010.
Pattern Classification: R.O. Duda, P.E. Hart, D.G. Stork 2. Baskı, Wiley, 2000
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örüntünün tanımaya giriş Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
2 Örüntünün tanıma sistemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
3 Yapısal yöntemler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
4 Bayes karar teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
5 Yapay Sinir Ağları ve Bulanık Mantık Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
6 Parzen çerçeveleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
7 Olasılıksal sinir ağı (PNN) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
8 En yakın komşu sınıflandırıcıları (k-NN) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
9 Lineer diskriminant analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
10 Radyal temelli fonksiyon ağları (RBF) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
11 RBF sınıflandırıcıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
12 Destek vektör makineleri (SVM) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
13 Performans ölçütleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
14 Örnek uygulamalar ve Proje sunumları Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar Panel
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci bir gerçek dünya problemindeki örüntü tanıma aşamalarını belirleyip bu aşamalara uygun yöntemleri probleme uygulayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci örüntü tanıma alanındaki en temel yöntemleri öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci örüntü tanıma alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci bir örüntü tanıma problemindeki temel aşamaları öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci bir gerçek dünya problemindeki örüntü tanıma aşamalarını belirleyip bu aşamalara uygun yöntemleri probleme uygulayabilir. 3 3 2 3 2 4 2 3 2 1 - - - - -
Öğrenci örüntü tanıma alanındaki en temel yöntemleri öğrenir. 3 3 2 3 2 4 2 3 2 1 - - - - -
Öğrenci örüntü tanıma alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 2 3 2 4 2 3 2 1 - - - - -
Öğrenci bir örüntü tanıma problemindeki temel aşamaları öğrenir. 3 3 2 3 2 4 2 3 2 1 - - - - -
Ortalama Değer 3 3 2 3 2 4 2 3 2 1 - - - - -